کد خبر: 127
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
تندگویان

محمدمهدی تندگویان گفت: جلسات وزارت ورزش و جوانان با معاونت امور زنان و خانواده در حال برگزاری‌ست تا سند جامعی در حوزه تحکیم خانواده و فرزندآوری تدوین و اجرا شود.

به گزارش پیام خانواده، محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در گفتگویی با اشاره به جلسه‌ای که روز گذشته با معاون رئیس جمهور در امور زنان برگزار شد، گفت: سند جامعی در موضوع خانواده در حال تدوین است که براساس آن هر دستگاهی در موضوع تحکیم خانواده و فرزندآوری باید شاخصه‌های عملکردی مربوط به خود از جمله شاخصه‌های اقتصادی را احصا کند.

او افزود: امروز هم طی جلسه‌ای که برگزار شد ما به بررسی این شاخصه‌ها پرداختیم تا انشالله بعد از ابلاغ سند به سمت عملیاتی کردن آن پیش برویم و دستگاه‌های اصلی و همکار مشخص شوند چرا که حدود 22 دستگاه در این سند عضو هستند و باید نظرات و راهبردهای خود را ارائه دهند تا اگر نیاز بود در سند، اصلاحاتی صورت گیرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: تقریبا در انتهای کار قرار داریم و اگر حدود دو جلسه دیگر هم برگزار کنیم، سند باید به تصویب شورای عالی زنان برسد و سپس به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود اما مطمئن هستم در هر صورت این سند جامع امسال اجرایی خواهد شد.

تندگویان درمورد راهبردهای پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به معاونت زنان درخصوص این سند جامع تصریح کرد: در وزارت ورزش و جوانان چند بخش در حوزه خانواده اثرگذار است و در این حوزه‌ها فعالیت اجرایی داریم و در این سند جامع هم شاخصه‌های تخصصی خود را مشخص کردیم که یکی از آنها اداره کل برنامه ریزی و نظارت است و دفاتر مشاوره، خیرین ازدواج، تولید محتوا، فرهنگ سازی، پیگیری وام‌ها و مطالبات جوانان برای ازدواج را شامل می‌شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان افزود: یک بخش دیگر استفاده از ظرفیت تشکلات در حوزه تحکیم خانواده و فرزندآوری است که هم جنبه ترویجی و هم جنبه رسیدگی به موضوعاتی چون آموزش‌های لازم در سطح استان‌ها، آگاهی بخشی به خانواده‌ها و ارزش گذاری به موضوع فرزندآوری دارد و همچنین ثبت و اعطای اعتبارنامه به سمن‌های تخصصی در حوزه خانواده و کمک به جوانان نیز در دستور کار خود قرار دادیم و اکنون هم در حال اجراست.

او با اشاره به نقش حوزه ورزش این وزارتخانه در سند جامع بیان کرد: در این سند جامع بخش‌هایی در حوزه ورزش به خصوص ورزش بانوان و همگانی مطرح شده است چرا که ورزش راهی برای تندرستی خانواده‌هاست و باید برنامه‌های ترویجی و فرهنگی برای ورزش در خانه، ورزش زنان خانه دار و به طور کلی کسانی که به مکان‌های ورزشی دسترسی کمتری دارند، درنظر بگیریم.

تندگویان در ادامه به خبرنگار برنا گفت: ورزش در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، خانواده‌ها، ترویج ورزش‌های عمومی مانند پیاده روی، برنامه ریزی برای ورزش در استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها، توسعه خانه‌های ورزش، ساخت چمن مصنوعی و... در جهت سلامت خانواده‌ها قرار است مورد بررسی قرار گیرد و در این سند جامع پیش بینی شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ارائه امکانات برای پرسنل وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: قاعدتا ما مسئولیت خانواده‌های شاغلین این وزارتخانه را هم برعهده داریم و باید امکانات رفاهی از جمله مشاوره روانشناسی، پزشکی، آموزش مهارت‌های خانواده و... فراهم کنیم درواقع اگر همه وزارتخانه‌ها این موضوع را به صورت جدی در برنامه خود قرار دهند جمعیت بزرگ کشور از امکان زندگی خوب و مناسب بهره مند می‌شوند.

تندگویان در پایان تاکید کرد: انشالله با مشخص شدن شاخصه‌های فوق و تولید سند جامع و ابلاغ آن به ستاد ساماندهی استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی شدن آن و پیگیری بر آن را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =