کد خبر: 12678
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
خدرویسی

پیام خانواده-معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به محرومان پرداخت شد.

به گزارش پیام خانواده؛ حسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نشست خبری اظهارداشت: در نهاد الهی خدمت گذار محرومین در همه نقاط کشور از مرزها تا مرکز هستیم و بر اساس نیاز و مشکلات نیازمندان عمل می‌کنیم و خدمت می‌دهیم همچنین در حال حاضر ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف راهبردی کمیته امداد توانمندسازی و خدمت برای خروج از چرخه فقر است، گفت: لذا برنامه مدون و جامعی برنامه ریزی شده و با استفاده از ظرفیت بالفعل و بالقوه خانواده‌ها است.

خدرویسی گفت: برخی مددجویان زمین‌گیر، سالمند با بیمار صعب العلاج اند و مستعد شغل نیستند و صرفاً حمایتی هستند، دسته دیگر متناسب داشتن شغل هستند و توانمندسازی برای این دسته اجرایی می‌شود و امدادرسانی کمیته امروز هوشمند و کارآمد است و خدمات کامل الکترونیک و تسهیل شده و هر فرد نیازمندی در منزل درخواستش را در سامانه ثبت کند بر اساس قید فوریت خدمات به آن ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه ۱۲۰ خدمت متناسب شرایط مددجویان ارائه می‌دهیم، افزود: البته در حوزه درمان و تأمین مسکن نیاز به کمک‌های دولت و مجلس هستیم.

خدرویسی اعلام کرد: ۴ هزار مددکار متعهد در کمیته امداد و ۳ هزار مددکار در مراکز نیکوکاری داریم و بزرگترین شبکه مددکاری را داریم.

وی در مورد تأمین مسکن مددجویان گفت: با هماهنگی نهادهای انقلابی و دولت سازمان کمیته امداد از سازمان‌های موفق مسکن ساز است و سالانه تعداد قابل توجهی مسکن افتتاح و در اختیار نیازمندان داده می‌شود همچنین در پرداخت اجاره و ودیعه مسکن، در ده ماه گذشته ۲,۳۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت کرده‌ایم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: پرداخت نقدی مستمری مددجویان برای یک نفر، ۷۷۰ هزار تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۹۰ هزار، خانواده ۳ نفره ۱ میلیون ۵۲۵، خانواده چهار نفره ۱ میلیون و ۷۰۰ و مستمری برای خانواده ۵ نفره به بالا ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: گاهی برای یک خانواده در یک ماه ۲۰۰ میلیون تومان پرداختی انجام می‌شود و این افراد دریافتی از سوی کمیته امداد دارند که جهت درمان و یا تأمین مسکن است و مستمری فقط یک مورد خدمات است.

خدرویسی گفت: همچنین پیگیر افزایش مستمری مددجویان برای سال آینده بر اساس مصوبه مجلس به میزان ۳۰ درصد هستیم.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادگفت: امسال ۶۰ هزار سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی تحویل و ۳۰ هزار مورد هم کارهای آن در حال انجام تا برای کل نو عروسان جهیزیه تأمین شود.

وی اعلام کرد: برای عیدی مددجویان زمانی که تأمین منابع صورت گیرد انجام خواهد شد. همچنین از ابتدای سال ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قالب ۲۱۵ هزار فقره، تسهیلات از سوی صندوق ولایت به مددجویان ارائه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =