قانون هوای پاک

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در سطح کشور گفت: در ۲ ماه گذشته چندین جلسه با حضور رییس جمهور درباره آلودگی هوا تشکیل و مقرر شده تا اواخر امسال نیز گزارش ویژه‌ای درباره عملکرد دستگاه‌ها در زمینه قانون هوای پاک به معاون اول رییس جمهور ارائه شود.

به گزارش پیام خانواده  از سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه روز چهارشنبه در چهل و هشتمین جلسه کارگروه ملی مدیریت پسماند افزود: با تاکید رییس جمهور همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و سعی ما این است که در یک یا ۲ سال آینده بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی اظهار داشت: به لحاظ ریالی ارقام قابل توجهی را دستگاه‌ها برای اجرایی شدن قانون هوای پاک اختصاص داده‌اند که در همین زمینه وزارتخانه‌های نفت، نیرو و کشور در حال انجام اقدامات قابل توجهی است که امیدواریم از سال‌های آینده برای مردم قابل لمس باشد.

سلاجقه تاکید کرد: رییس جمهور به اعضای هیات دولت تاکید کردند که بهانه کمبود اعتبار در این زمینه پذیرفته شده نیست.

کارگروه تفکیک از مبدا برای مدیریت پسماند در کشور تشکیل می‌شود
معاون رئیس جمهور گفت: با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و سازمان‌های مردم نهاد کارگروه جدیدی برای تفکیک از مبدا برای مدیریت پسماند در کشور تشکیل می‌شود. در حوزه مدیریت پسماند در این کارگروه ۱۶۱ مصوبه داشتیم که نزدیک به ۶۰ درصد آن اجرایی شده است و باقی آنها نیز در میدان در حال طی روند عملیاتی است.

وی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های مختلف در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بدترین عملکرد را در کارگروه ملی مدیریت پسماند دارد که تعداد حضور در جلسه و انجام وظایف توسط این سازمان صفر است.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: وزارت کشور و نیرو از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این کارگروه عملکرد مثبتی داشتند و سازمان محیط زیست نیز به ۸۰ درصد وظایف محوله خود در این خصوص عمل کرده است.

سلاجقه گفت: در محلات دفن زباله و لندفیل‌ها نتایج مثبتی نداشتیم و در حال دفن سرمایه کشور هستیم که در این باره مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان‌ها و سمن‌ها استفاده کنیم تا برای فرهنگ‌سازی در حوزه تفکیک زباله اقدامات موثری انجام گیرد.

سلاجقه گفت: دستگاه‌ها پای کار هستند اما پسماندها در کشور به صورت میدانی مدیریت می‌شود و ما متولی برای پسماند در کشور نداریم و اگر سامانه پسماند در کشور اتفاق بیفتد و شرایط شفاف‌تر شود، به طور قطع این حوزه از حالت مافیا خارج خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =