کد خبر: 12286
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
اصلانی

پیام خانواده-رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه فرهنگ غربی نگاهی حقیرانه و دست‌دومی به زن دارد، گفت: این‌ها هویت زن را نادیده می‌گیرند و بزرگترین ظلم فرهنگ غرب نسبت به زنان نادیده‌گرفتن آنهاست.

به گزارش پیام خانواده؛ مینو اصلانی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زنان، گفت: نگاه به زن در غرب انسانی نیست و آن را به‌عنوان جنس دوم می‌نگرند، در حالی که نزد پروردگار همه انسان‌ها یکسان هستند؛ ولی غرب‌ها تصور دارند اگر زن مردواره شود، آن زمان انسان است.

وی اضافه کرد: تمدن غربی براساس یونان استوار شده ولی آن‌ها زن را انسان ندانسته و او را حیوانی با موهای بلند می‌نامند و این نگاه در ساحت فردی تحقیرآمیز بوده و در دایره انسانیت گنجانده نمی‌شود.

به گفته اصلانی، زن در ساحت اجتماعی نیز به‌عنوان ابزاری برای سود و لذت موردنظر غربی‌ها قرار می‌گیرد و رهبری نیز به این دو نگاه در غرب اشاره کردند؛ در دوران رنسانس نیز زن را به‌عنوان کارگر ارزان از خانه به محل کار آوردند که بی توقع بوده و مورد بهره‌کشی قرار گرفته است و در ۲۰۰ سال گذشته نیز بهره مندی و لذت جویی از زن مورد استفاده غربی‌ها بوده و پاسخگو هم نیستند که چرا زنان باید نیمه‌عریان باشند؛ ولی مردان با لباس پوشیده و پاپیون ظاهر شوند.

وی که در یک برنامه رادیویی گفت‌وگو می‌کرد، افزود: این‌ها حتی روی غذای سگ از بدن نیمه‌عریان زن استفاده می‌کنند.

اصلانی با اشاره به مشکلات ساحت خانوادگی غربی‌ها به زن گفت: هویت تربیتی و مادرانه از زن غربی گرفته شده و برای خدشه‌دار کردن ساحت اصلی او، مشکلاتی برای هویت مادر بودن آن ایجاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =