جایگاه زن در اندیشه امام خمینی

به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)؛ یکصد نشست دانشجویی با موضوع «جایگاه زن در اندیشه امام خمینی» در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش پیام خانواده مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قصد دارد یکصد نشست دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف با موضوع «جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره)» برگزار کند.

در نشست خبری که پیرامون این جلسات برگزار شد کمساری رئیس مؤسسه تنظیم نشر آثار گفت: یکی از وظایف ما آشنا کردن نسل جدید با اندیشه امام خمینی است و اندیشه امام باید با قرائت درست منتقل شود با ادبیات درست نه با یک نگاه کاریکاتوری منفعت طلبانه.

وی افزود: اتفاقاتی که در سال گذشته با شعار حقوق زنان افتاد و غباری که به وجود آورد همه دغدغه مندان فرهنگی را به فکر برد تا چاره‌ای بیندیشند.

کمساری ادامه داد: ما در این مؤسسه به این جمع بندی رسیدیم که یک سلسله نشست‌هایی طراحی کنیم که اندیشه امام در مورد زنان یکبار دیگر بازخوانی شود.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که روایت سوم، روایت امام از زن را مطرح کنیم به همین مناسبت صد نشست در صد مرکز علمی برگزار می‌شود.

کمساری در خصوص این رویکرد گفت: این رویکرد تخصصی خواهد بود طراحی نشست‌ها با حضور جوان‌ها با محوریت دو استاد صاحب نظر در حوزه زنان و مشرف به اندیشه امام برگزار می‌شود.

کمساری گفت: اساتید شخصیت‌های دانشگاهی و فرهنگی هستند اما سعی کردیم از افراد سیاسی به دلیل نزدیکی به انتخابات استفاده نکنیم .۶۰ نشست دانشجویی، ۳۰ نشست حوزوی، ۱۰ نشست پژوهشگاه و مراکز علمی برگزار می‌شود.

رئیس مؤسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی ادامه داد: نشست‌ها از ۱۳ دی ماه آغاز خواهد شد و تا ۲۱ بهمن ماه ادامه دارد و اختتامیه هم در حسینیه جماران برگزار می‌شود، امیدواریم این نشست‌ها باعث ایجاد یک جریان اجتماعی و رسانه‌ای با محوریت بازآفرینی اندیشه حضرت امام بشود.

علی ملانوری، مدیر پژوهشی مؤسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی گفت: با توجه به اینکه در اصل تبیین اندیشه حضرت امام و در ایجاد یک گفتمان علمی قابل اتکا و در حوزه رفتار و اندیشه عمومی در جامعه نواقصی وجود دارد پس برای ایجاد یک گفتمان متمرکز و واحد نیاز به طراحی برنامه‌هایی است. به زعم ما برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت خوبی برای پرکردن این خلاءها است.

اقبالی، دبیر نشست بیان داشت: این نشست‌ها مقدمه ورود و انجام یکسری فعالیت گفتمانی در فضاهای علمی است و ما این خلأ رو به صورت جدی در سطح جامعه احساس می‌کردیم.

وی ادامه داد: موضوع زن و جایگاهش در انقلاب اسلامی باید بار دیگر با ادبیات و میراث غنی حضرت امام مطرح شود و در این فضای رقابت گفتمانی حرف امام سر دست گرفته شود.

اقبالی ادامه داد: صد نشست طراحی شده در قالب کرسی ازاد اندیشی مناظره و … در دانشگاه‌های سراسری فرهنگیان علوم پزشکی و آزاد برگزار می‌شود.

وی گفت: تهیه آثار سیر مطالعاتی اندیشه امام در حال انجام است. به شکل کلی در دوره جدید مدیریت مؤسسه حجم اصلی فعالیت مؤسسه را به سمت فعالیت تدریجی برده‌ایم.

وی افزود: تعدادی از آثار حضرت امام که مخاطب بیشتر داشتند انتخاب کردیم و در حال بازتولید هستیم و سعی ما بر بازآفرینی اندیشه حضرت امام در متون آسان و با فهم آسان‌تر است.

اقبالی در پایان گفت: در مؤسسه یک مرکز رصد هم تأسیس شده که به شکل مستمر شبهات پیرامون حضرت امام را رصد می‌کند و ما شبهات کنونی را در اختیار تیم اجرا کننده قرار داده‌ایم و رویکرد طوری است که پاسخ اساتید به سوالات و ابهامات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =