سپهر حیدری

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به نیاز مبرم این تیم به برد در دربی مدعی شد «با توجه به افرادی که روی نیمکت استقلال حضور دارند، ایجاد حاشیه برای این تیم تبدیل به یک تاکتیک شده است!»

به گزارش پیام خانواده سپهر حیدری بازیکن اسبق پرسپولیس چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مورد بازی این تیم مقابل هوادار تهران اظهار داشت: بعد از نتیجه‌ای که مقابل الدحیل گرفتیم، موضوع حائز اهمیت در بازی با هوادار کسب سه امتیاز پیش از دربی بود. سبک بازی در این دیدار مهم نبود و نتیجه اهمیت داشت که خوشبختانه ۳ امتیاز بازی را گرفتیم آن‌هم در شرایطی که یه لشکر مصدوم داریم و شهاب زاهدی هم در آن بازی محروم بود. از طرفی نیز فشار روانی نیز روی پرسپولیس زیاد و پیروزی در این بازی کاملا حیاتی بود.

وی در خصوص عملکرد نبیل باهوئی، مهام سوئدی پرسپولیس در بازی با هوادار بیان کرد: به نظرم بازیکن بی‌کیفیتی نیست. در برخی از صحنه‌ها به خوبی موقعیت سازی کرد و نشان داد می‌تواند مثمرثمر باشد. او اکنون بازیکن پرسپولیس است و لباس این تیم را برتن دارد و ما باید از او حمایت کنیم تا بتواند پتانسیل خود را نشان دهد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در باره بازی این تیم با استقلال نیز عنوان کرد: این دیدار جدا از همه حساسیت‌های که همیشه داشته است، با توجه به موقعیت دو تیم در جدول قطعا در تعیین قهرمان نیز موثر خواهد بود. هر تیمی که در این بازی برنده شود، می‌تواند از نظر روانی خود را بیمه کند و در مقابل تیمی که شکست می‌خورد تحت فشار قرار خواهد گرفت. همین موضوع باعث می‌شود که دو تیم جانب احتیاط را رعایت کنند. پرسپولیس در این بازی محکوم به برد است و قطعا یحیی گل‌محمدی تیم را برای برد به میدان می‌فرستد. فکر می‌کنم استقلال بیشتر به دنبال گرفتن تساوی باشد. پرسپولیس هم‌اکنون دست بالا را دارد و من فکر می‌کنم نمایش بهتری داشته باشد و با اختلاف بیش از یک گل استقلال را شکست می‌دهیم.

حیدری در خصوص نقطه قوت پرسپولیس در این دیدار گفت:‌ پرسپولیس در همه پست‌ها از دروازه تا خط حمله بازیکنان باکیفیتی را در اختیار دارد. فکر می‌کنم فضای بین مدافعین وسط و کناری استقلال نیز پاشنه آشیل این تیم باشد و سرخ‌پوشان نیز با کارهای ترکیبی به خوبی می‌توانند از این فضاها استفاده کنند و به استقلال ضربه بزنند. در ضربات ایستگاهی هم ما با توجه به بازیکنانی که داریم، می توان دروازه استقلال را باز کرد.

وی در رابطه با حواشی ایجاد شده توسط استقلال پیش از دربی نیز بیان کرد: همه چیز عیان است. با توجه به افرادی که روی نیمکت استقلال حضور دارند، ایجاد حاشیه برای این تیم تبدیل به یک تاکتیک شده است. همیشه یک نفر در این تیم هست تا با نیمکت حریف درگیر شود. در بازی با فولاد نیز همین کار را کردند. آنها به دنبال این هستند که از نظر روانی گل‌محمدی و کادرفنی را بهم بریزند و می‌دانند پرسپولیس اگر تمرکز کند هر کار غیرممکنی را ممکن خواهد کرد. این شلوغ کاری‌ها دیگر نخ‌نما شده است و بهتر است تاکتیک دیگری را برای این بازی رو کنند.

مدافع اسبق پرسپولیس در واکنش به این سوال که بهترین خاطره‌اش از دربی چیست، اضافه کرد: بهترین خاطره‌ای که من از دربی دارم همان بازی بود که بعد از ۶ بازی متوالی که یک - یک می‌شد، با شوت کریم باقری از وسط زمین استقلال را بردیم. آن روز نه تنها برای من بلکه برای خیلی از پرسپولیسی‌ها روزی به یادماندنی بود و به نظرم یکی از بهترین گل‌های بود که در تاریخ دربی به ثمر رسیده است. هنوز گل و شوت باقری مو به تنم سیخ می‌کند!

حیدری در پایان در خصوص استفاده از فناوری کمک داور ویدئویی(VAR) در این بازی اظهار داشت: به هر حال حساسیت این بازی می‌تواند شائبه ایجاد کند و داور را تحت فشار قرار دهد. مسلما حضور کمک داور ویدیویی در این بازی با توجه به حواشی که در این هفته‌ها در خصوص داوری ایجاد شده است، می‌تواند کمک بزرگی به داور کند. امیدوارم در این بازی از کمک داور ویدئویی استفاده شود تا برد پرسپولیس بدون حرف و حدیث باشد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =