کد خبر: 12033
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
رویداد حریر

پیام خانواده- معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت تولید محتواهایی با پیوست خانوادگی اظهار داشت: پیوست خانواده باید در فیلم‌ها و تولیدات فرهنگی مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پیام خانواده؛ انسیه خزعلی در رویداد رسانه ای حریر که روز جمعه در فرهنگستان هنر برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی و محتواهایی که در فضای مجازی قرار گرفته می‌شود، هرروز بیش از پیش موجب شکاف نسلی می شود.

وی افزود: محتوای نامناسب، تحریک آمیز، خشونتگرا و فردگرا موجب گسترش جرائم می گردد، و برخی از بزه ها تحت تاثیر بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌ها و محتواهای صوتی - تصویری است که در رسانه‌ها منتشر می شود.

خزعلی، رسانه‌ها را سلاح قدرتمندی دانست که دو لبه است و در عین فرصت بودن می‌توانند آسیب‌های جبران ناپذیر داشته باشند و تاکید کرد: باید این چالش ها را به فرصت تبدیل کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه گوشی‌های تلفن همراه در اختیار تمام اعضای خانواده قرار دارد، تاکید کرد: در واقع می‌توان گفت همیشه یک بیگانه در کنار همه اعضای خانواده قرار دارد و گاهی از اوقات بنا به تشبیه رهبر انقلاب دوست نابابی در جیب فرزندان ما حضور دارد.

وی ادامه‌داد: وجود این بیگانه در کنار اعضای خانواده، آسیب‌هایی را متوجه خانواده می سازد، اموری مانند طلاق عاطفی، تاخیر در ازدواج و تغییر در سبک زندگی، تجمل گرایی و بسیاری آسیب‌های دیگر است که شاهدش هستیم.

خزعلی با بیان اینکه باید رسانه‌های ما از نو بازسازی شوند و میراث ناملموس خود را از طریق رسانه‌ها به نسل بعد منتقل کنیم؛ تاکید کرد: تغییراتی از طریق رسانه‌ها ایجاد می‌شود از جمله اینکه چیزی در جامعه هنجار می‌شود که ارزش نیست.

وی به مسیولیت معاونت زنان و خانواده در این خصوص اشاره کرد و افزود: در سند تحول یکی از وظایف معاونت زنان این است که مسائل زنان و خانواده را در رسانه رصد کرده و در راه اصلاح آن قدم بردارد.

وی با بیان اینکه برخی محتواهایی که جوانان در معرض آن قرار دارند به شدت به کیان خانواده ضربه می‌زند، افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم پیوست خانواده در فیلم‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

خزعلی تاکید کرد: ثروت خانواده و پایبندی به سنت‌های زیبای ایرانی که شاید با اشکالاتی نیز روبرو باشند، را باید برای نسل‌های آینده حفظ کرد و البته باید در راه رفع نقص‌ها و کمبودهای سنت‌های گذشته تلاش کرد.

به گفته معاون رئیس جمهور، کارشناسان علاوه بر نقدهای فنی باید با رویکرد نقدفرهنگی_ تربیتی، جامعه شناسی و جنسیتی به فیلم‌ها بپردازند و به نوع فرهنگ سازی که از این طریق به جامعه وارد می‌شود توجه دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز و ذائقه جوان‌ها باید این ذائقه را به خانواده پیوند بزنیم تا شاهد ارتقای رفتارهای اجتماعی با اصلاح پایه اولیه آن یعنی خانواده باشیم.

بر اساس این گزارش؛ رویداد حریر با ممشارکتشارکت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با رویکرد "تخصصی زن و خانواده" همراه با رونمایی از کتاب عکس با موضوع " سبک زندگی شاد خانواده ایرانی- اسلامی" در فرهنگستان هنر برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =