کد خبر: 11171
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کشتی آزاد

دارنده مدال طلای کشتی آزاد پیکارهای جهانی ۱۹۹۳ تورنتو با اشاره به مصدومیت کامران قاسم‌پور و غیبت وی در مسابقاتی جهانی، گفت: به طور قطع جانشین کامران می‌تواند مدعی قهرمانی در وزن ۹۲ کیلوگرم در بلگراد باشد.

به گزارش پیام خانواده  تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اردن با اقتدار به عنوان قهرمانی جهان رسیدند. تیم کشتی آزاد ایران با کسب ۱۶۵ امتیاز و تیم کشتی فرنگی با کسب ۱۶۲ امتیاز به این عنوان مهم دست پیدا کرد. جشن قهرمانی جوانان کشتی ایران در حالی است که پیش از این نیز تیم نوجوانان در هر ۲ رشته آزاد و فرنگی به عنوان نخست جهان رسیده بودند. تیم‌های پایه ایران همچنین در رقابت‌های قاره کهن نیز عنوان نخست را از آن خود کردند. کسب هشت عنوان قهرمانی در قاره کهن و جهان با واکنش و تمجید مسوولان نظام همراه شد.

اکبر فلاح روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موفقیت تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان و جوانان در پیکارهای جهانی و قاره‌ای، اظهار کرد: زحمات و تلاش زیادی شد تا تیم‌های کشورمان در رقابت قهرمانی آسیا و جهانی قهرمان شوند و نباید از نقش مربیان سازنده و هیئت‌های استانی غافل شد چرا که این مربیان در سطح شهرستان‌ها زحمات زیادی کشیده‌اند تا مقدمات پرورش استعدادها را فراهم کنند. برای قهرمانی، یک فرد و یا یک مربی تاثیرگذار نیست، بلکه این موفقیت در گرو کار جمعی است.

وی در خصوص عملکرد یکی از شاگردان خود نیز گفت: علی خرمدل در وزن ۶۱ کیلوگرم در رقابت‌های جهانی توانست به مدال برنز دست یابد. او در این رده امیدوارانه کشتی گرفت و می‌تواند در آینده عملکرد خوب خود را در رده بزرگسالان تکرار کند. نباید از عملکرد سام سیار نیز به سادگی گذشت چرا که او نیز می‌تواند یکی از آینده‌داران کشتی کشورمان باشد. این دو کشتی‌گیر جسورانه مبارزه کردند و نشان طلا و برنز این مسابقات را بدست آوردند.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی سئول نیز به وضعیت کشتی تهران اشاره کرد و گفت: مشکل مدیریتی کشتی تهران باعث شد تا به مربیان باشگاه‌ها و قهرمانان کم توجهی شود. این کم‌توجهی باعث شد تا در نهایت یک تا ۲ کشتی‌گیر تهرانی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوند. امیدوارم با آمدن رییس جدید هیئت کشتی، اتفاقات بزرگی در تهران رقم خورد چرا که شور و حال خاصی طی ۲سال اخیر در کشتی تهران رخ داده که نیاز است این موضوع ادامه دار باشد. برای موفقیت کشتی به تنهایی نمی‌توان یک هیئت را مسئول دانست بلکه باید همه ارگان‌ها از جمله اداره کل ورزش استان، شهرداری و استانداری پای کار بیایند تا به موفقیت این ورزش کمک کنند. با توجه به گستردگی تهران این امید وجود دارد در آینده استعدادها ونام‌های بزرگی از این استان در سطح کشور مطرح شود.

فلاح همچنین در خصوص مصدومیت کامران قاسم‌پور نیز توضیح داد: کامران قاسم‌پور امسال هم می‌توانست سومین نشان طلای وزن ۹۲ کیلوگرم را برای کشورمان به ارمغان آورد. امیدوارم مصدومیتش هرچه زودتر برطرف شود و به تمرینات تیم ملی کشتی آزاد باز گردد. امیرعلی آذرپیرا نیز به عنوان نفر دوم این وزن در برخی رقابت‌های جهانی عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است و به طور قطع با آمادگی توانسته نظر کادر فنی را جلب کند. آذرپیرا جزو سه نفر برتر این وزن است و باید به حق گفت که او بهترین گزینه از سوی کادر فنی بود. با توجه به حضور نداشتن روسیه در ۲سال اخیر، مدعیان این کشور در چالش و آشفتگی به سرمی‌برند و این شانس برای ایران وجود دارد تا با گذر از آمریکا به قهرمانی جهان دست آید. رقابت‌های جهانی بلگراد با توجه به کسب سهمیه المپیک بسیار حساس و تاثیرگذار است که کادر فنی به طور حتم آنالیز لازم را بر روی حریفان انجام داده است.

دارنده مدال نقره جهانی ۱۹۹۵ آتلانتا این راهم گفت: با توجه به اینکه رقابت امیدهای جهان در پیش است ولی به نظر می‌رسد که کادر جوانان مسئولیت این تیم را به عهده خواهد گرفت. باتوجه به وجود برخی پیشکسوتان از جمله حسن رحیمی، صادق گودرزی، علیرضا رضایی و مراد محمدی بهتر است که از توانایی این نفرات بهره برد. در این راستا باید فدراسیون نظر و تصمیم نهایی خود را اعلام کند چرا که این مهره‌سوزی به کشتی ایران کمک نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =