کد خبر: 11072
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
ماگومد عیسی‌ حاجی‌اف

دارنده مدال نقره قهرمانی سال ۲۰۰۲ جهان نسبت به تحولات کشتی ایران در ۲ بعد فنی و زیرساختی واکنش نشان داد.

به گزارش پیام خانواده  ماگومد عیسی‌ حاجی‌اف در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص تحولات کشتی ایران در چند سال گذشته اظهار داشت: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. کشتی ایران در بخش زیرساختی توسعه پیدا کرده و اکنون سالن‌های بسیار مجللی با امکانات خوبی دارد. کمپ تیم ملی و سالن‌های فدراسیون می‌تواند زمینه را برای توسعه این رشته در ۲ بخش آزاد و فرنگی فراهم کند. علیرضا دبیر اقدامات زیادی انجام داده است و قهرمانی تیم‌های پایه نیز بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: من ۲۰ سال پیش برای کشتی به ایران آمدم. شرایط اصلا اینگونه نبود اما اکنون شاهد افتتاح بزرگترین کمپ‌های کشتی و سالن‌های زیبا هستیم که برای توسعه این رشته بسیار مهم محسوب می‌شوند.

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان ادامه داد: ایران همیشه در کشتی مدعی بوده و اکنون نیز آزادکاران شرایط بسیار خوبی دارند. تمرینات به صورت مستمر ادامه دارد و تلاش این است تا بهترین نتایج ممکن در کشور صربستان برای ایران رقم بخورد. ایران ظرفیت قهرمانی جهان را دارد زیرا در ترکیب تیم ستارگان بزرگی حضور دارند. باید در روزهای منتهی به مسابقات جهانی ورزشکاران تمرکز خود را بر روی تمرینات بگذارند تا قدم آخر مقتدرانه برداشته شود. تیم کشتی آزاد ایران برای مسابقات جهانی به بالاترین سطح ممکن رسیده است.

عیسی‌حاجی‌اف که اکنون دستیار پژمان درستکار در تیم ملی بزرگسالان است در خصوص احتمال حضور روسیه در مسابقات جهانی نیز گفت: باید منتظر باشیم تا تصمیم نهایی اتحادیه جهانی کشتی اعلام شود.

تئورسین کشتی داغستان در پایان با اشاره به آینده کشتی ایران تصریح کرد: در چند ماه گذشته تیم‌های رده سنی ایران عناوین زیادی در سطح جهان و آسیا کسب کردند و این نشان از پویایی کشتی در ایران دارد. اگر روند موفقیت این نسل‌ها مورد توجه قرار گیرد آنها به پشتوانه‌ای برای تیم ملی تبدیل و در آینده می‌توانند در جهان کشتی به نام‌های بزرگی تبدیل شود. همیشه در مسابقات جهانی رقابت اصلی بین ایران، آمریکا و روسیه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =