حمید درخشان

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به حضور شاگردان قلعه‌نویی در تورنمنت کافا گفت: نباید در باد قهرمانی این تورنمنت بخوابیم چرا که می‌تواند مسیر ما را منحرف کند. این بازی‌ها را باید فراموش کرد چرا که عیار واقعی تیم ملی برابر قدرت‌های بزرگ مشخص می‌شود.

به گزارش پیام خانواده حمید درخشان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت کافا اظهار کرد: در این بازی‌ها، تیم ملی ایران ارزشمندی به دست نیاورد و حتی اعتقاد دارم داشته‌هایی هم از دستمان رفت. این تورنمنت در حد نام ایران نبوده و تیم‌هایی که در این رقابت‌ها بودند قابل مقایسه با تیم ما نبودند.

او ادامه داد: در دو بازی اول در شرایطی که لازم نبود با همه داشته‌های خود به زمین رفتیم که منطقی نیست، در کل این مسابقات شاید تنها بازی که برای ما تا حدودی قابل اتکا بود بازی با ازبکستان است که در این دیدار هم نکته خاصی از تیم ملی فوتبال ایران ندیدیم.گلی هم که به ثمر رسید روی خلاقیت فردی بود.

وی یادآور شد: در مورد اینکه خط حمله ما از بازیکنان بسیار خوبی بهره برده و شرایط مطلوبی دارد حرفی نیست و این نقطه قوت ماست، مهاجمان گلزن ما در اروپا بازی می‌کنند و در شرایط بسیار خوبی هستند، این مساله در بین بازیکنان دیگر ما هم دیده می‌شود و به صورت انفرادی خیلی خوب هستیم اما در کار گروه مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

درخشان به اشتباه داور این بازی اشاره کرد و گفت: اگر در صحنه‌ای که داور خطای کنعانی‌زادگان را گرفت کمی مدیریت می‌کرد یک موقعیت تک به تک در اختیار مهاجم ازبکستان قرار می‌گرفت و شاید نتیجه بازی تغییر می‌کرد، از سویی دیگر اعتراض‌های بی‌دلیل و دور از منطق او نشان داد هنوز در برخی از مسایل حرفه‌ای فوتبال دچار مشکلات بسیاری هستیم و اگر چنین اتفاقی در جام‌ملت‌ها یا رویدادهای رسمی دیگر رخ دهد بدون شک طبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: اگر تیم ما خوب بود در بازی برابر ازبکستان باید ۱۰ موقعیت گلزنی را شاهد می‌بودیم اما روند این مسابقه را همه دیدیم، امیدوارم کافا ما را گول نزند و در باد قهرمانی این تورنمنت نخوابیم چرا که می‌تواند مسیر ما را منحرف کند. این بازی‌ها را باید فراموش کرد چرا که عیار واقعی تیم ملی در برابر قدرت‌های بزرگ مشخص می‌شود و هنوز خیلی زود است که بخواهیم در مورد تیم ملی و تغییر روند بازی صحبت کنیم.

ملی‌پوش سال‌های دور ایران در مورد اشتباهاتی که در خط دفاعی صورت می‌گیرد تاکید کرد: در فوتبال همه چیز بر اساس تمرین است و موارد مختلف آنقدر مرور می‌شود که ملکه ذهن خواهد شد اما در این بازی‌ها شاهد اشتباهاتی بودیم که نشان می‌دهد تیم ملی هنوز خیلی کار دارد.

او همچنین در مورد شرایط تیم فوتبال امید ایران و نوجوانان کشورمان هم گفت: امیدها خوب نبودند و عملکردشان در حد لیگ یک بود، زدن زیر توپ و بازی بدون برنامه را از آنها شاهد بودیم و این نشان می‌دهد، تیم نیاز به کار دارد، باید به رضا عنایتی کمک کرد تا در مسیر خوبی قرار بگیرد. فراموش نکنیم ما در یک بازی در لحظات پایانی گل زدیم. تیم ما در ۳۵ تا ۴۰ دقیقه اول خوب است چرا که روی ابتکار بازیکنان خود و بر اساس توانمندی‌هایمان بازی می‌کنیم اما در ادامه و در زمان که توانمان از دست می‌رود شرایط بازی نیز تغییر کرده و دچار مشکل می‌شویم.

وی در ادامه به تیم نوجوانان ایران و شاگردان حسین عبدی اشاره کرد و افزود: نسبت به تیم امید، شاگردان حسین عبدی را به مراتب بهتر دیدم، آنها با برنامه بازی می‌کردند و نشان دادند شرایط خوبی دارند. به این تیم می‌توان امید داشت و بدون شک اگر همین مسیر را طی کنند می‌توان در آینده از آنها بیشتر شنید و شاهد یک روند خوب در این رده سنی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =