کد خبر: 10236
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
امام‌خمینی (ره)

مدرس دانشگاه و پژوهشگر اجتماعی و مذهبی گفت: اصالت جریان و نهضت مورد انتظار امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرد و این واقعه تاریخی به برکت خون شهدا هرگز از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد.

به گزارش پیام خانواده حجت‌الاسلام والمسلمین امیر عبدی‌ مقدم روز یکشنبه و در سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: حضرت امام خمینی با اتکا به نیروی ایمان و جایگاه خاصی که نزد پروردگار داشت، توانست به جهانیان نشان دهد که انسان با اتصال به خداوند می‌تواند بر تمام دنیا تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: اینکه امام راحل انقلاب اسلامی را انفجار نور توصیف کردند، حقیقتی ناشی از دیدگاه خاص ایشان بود و اکنون شاهد هستیم که نفوذ انقلاب اسلامی در دنیا به واسطه رهبری ایشان شکل گرفته است.

انقلاب اسلامی در ظاهر در کشور ایران اتفاق افتاد اما پایه‌های استکبار جهانی را لرزاند و امروز پس از ۴۴ سال می‌توان گفت که جامعه ایرانی در جایگاهی ایستاده است که دنیا را تحت‌تاثیر قرار داده و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت می‌کند.

عبدی مقدم ادامه داد: کارشناسانی که این مباحث را به‌صورت فنی مورد مطالعه قرار می‌دهند، قدرت این انقلاب را درک کرده و تشخیص می‌دهند. این انقلاب در جامعه بین‌المللی تاثیرگذار بود و اکنون بیش از گذشته به جلو حرکت می‌کند.


تا زمانی که آرمان‌های امام فراموش نشود این انقلاب ماندنی است

وی اظهارداشت: تا زمانی که آرمان‌های حضرت امام فراموش نشود و مردم و جامعه در خط و مشی‌ء تعیین‌شده توسط امام حرکت کنند، این انقلاب ماندنی است.

عبدی مقدم افزود: در حقیقت اصالت جریان موردانتظار امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده و این واقعه به برکت خون شهدا از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد.اصالت جریان موردانتظار امام خمینی انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده و این واقعه به برکت خون شهدا از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در ایام مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام دستور می‌داد و رزمندگان به فرمان او وارد صحنه می‌شدند؛ امروز هم این جریان ادامه داشته و باید گفت، این رویداد به سهولت از مسیر اصلی خود منحرف نمی‌شود.

عبدی مقدم ادامه داد: دستیابی به اهداف و آرمان‌های موردنظر امام بدون‌شک با دشواری‌های متعددی همراه خواهد بود اما برخی گروه‌ها به بطن این انقلاب پی نبرده‌ اند و در برخی مقاطع تصور می‌کنند که انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شده است اما جمعیتی که با اصالت انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام آشنا باشند، اطمینان خواهند داشت که انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید




جریان کلی انقلاب در حوزه دانشجویان، مردم و مسئولان کشور حرکت می‌کند

وی افزود: یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی دشمن در جنگ ترکیبی (پس از انقلاب اسلامی) ایجاد تردید در مسئولان نظام جمهوری اسلامی بوده است. در همه جریان‌های سیاسی هم به زعم خود مسبب اتفاقات خاصی شده است اما جریان کلی انقلاب در حوزه دانشجویان، مردم و مسئولان کشور حرکت می‌کند.

یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی دشمن در جنگ ترکیبی ایجاد تردید در مسئولان نظام جمهوری اسلامی بوده است.

عبدی مقدم تصریح کرد: بی‌تردید فضای رسانه‌ای دشمن در سطح بین‌المللی به دنبال ایجاد و نمایش چالش‌های متعدد در نظام و مسیر انقلاب اسلامی است. طبیعتا نقدهای مختلفی هم به مسئولان کشور وارد است؛ اما جریان کلی نظام و انقلاب اسلامی را نمی‌توان زیر سوال برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =