کد خبر: 9773
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
روابط زوجین

هدف از مشاوره زوجین بهبود رابطه زوجین است.

به گزارش پیام خانواده  مشکلات روابط و مسائلی که جسمی نیست ، به راحتی توسط اطرافیان قابلیت شناسایی ندارد. در حقیقت کسی که باید تشخیص دهد که آیا رابطه به مشاوره زوجین نیاز دارد یا نه ، خود زوجین هستند. زوجین باید بر روی برقرار ارتباط میان خود دقیق باشند و اگر با مشکلی غیر قابل حل برخورده اند به مشاور مراجعه کنند. این مشکلات هر قدر که کوچک باشند باید در مراحل ابتدایی مورد حل قرار بگیرند.

این نوع از مشاوره برای زوج هایی است که با هم رابطه دارند. این رابطه می تواند در غالب ازدواج یا شریک عاطفی باشد.

هدف از مشاوره زوجین بهبود رابطه زوجین است، این نوع درمان می تواند به زوجین کمک کند تا تصمیم بگیرند که آیا باید رابطه را ادامه دهند یا خیر. اگرچه تمرکز مشاور زوج بر روی زوجین است، اما مواردی وجود دارد که باید به مسائل روانشناختی فردی طرفین نیز پرداخته می شود.

اگر برای مراجعه به روانشناس زوجین، مردد هستید، بهتر است بدانید که بهترین زمان برای دریافت مشاوره، زمانی است که مشکلات رابطه شما هنوز بزرگ نشده اند.


در مشاوره زوجی چه اتفاقی می افتد؟

زوج درمانگر مشکلات را تابعی از شرایط می بینید، نه یک شکست شخصی. مراجعه به درمان به این معنی نیست که مشکلی برای شما پیش آمده است یا اینکه شما دیوانه هستید. مشاوره زوجین، به طور خاص، نحوه ایجاد مشکل بین شما و همسرتان را بررسی خواهد کرد. مشکلات "تقصیر" کسی نیست، بلکه یک چالش جدید است که شما و شریک زندگی خود باید با آن کنار بیایید.
زوج درمانگر پیشینه شما، چگونگی شروع مسائل، رفتارهایی که رخ می دهد و اینکه راه حل چیست را بررسی خواهد کرد. عملا همه در یک تیم هستند!

هادی اکبرزاده کارشناس بخش مشاوره‌های قرآن بنیان سی امین نمایشگاه قرآن کریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =