رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به بیانیه امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، گفتند: امام با توجه به شرایط آن زمان با این اقدام تهدید را به فرصت تبدیل کرد و ملت را به صورت بسیج عمومی وارد میدان کرد.

به گزارش پیام خانواده دیدار جمعی از بسیجیان کشور با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج، از ساعت ۹:۴۵ صبح امروز - شنبه - در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد که این دیدار به صورت زنده تلویزیونی و اینترنتی پخش می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با تبریک هفته بسیج به بسیجیان، گفتند: برکات بسیج و این ابتکار عظیم به قدری بود که امام ۹ سال بعد خطابه والا و شیوا و بلند را در مدح بسیج صادر کرد؛ امامن (ره) در این بیانیه با بسیج مثل پدری صحبت می کند که به فرزندان خود عشق می ورزد.

ایشان خطاب به بسیجیان فرمودند: شما بسیجیان امروز مخاطب این بیانیه هستید، امام (ره) می فرماید من دست شما را می بوسم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه امام در بیانیه آذر ۶۷ امام اعلام بسیج دانشجو و طلبه را می کند از دانشجویان و طلاب علوم دینی مطالبه می کند که بسیج بشوند. این بدان معناست که بسیج فقط بسیج نظامی نیست و بسیج باید در همه میدان ها از جمله علم دین و دنیا حضور داشته باشد.

ایشان با بیان اینکه امام در ۶ آذر ۵۸ دستور تشکیل بسیج را داد که بعد از بیش از ۲۰ روز از تسخیر لانه جاسوسی بود، خاطر نشان کردند: بعد از اینکه در ۱۳ آبان لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام تصرف شد.آمریکاییها شروع به تهدید زبانی و عملی کردند امام به جای اینکه منفعل شده و یا بترسد، ملت را به صورت بسیج عمومی وارد میدان کرد و موجب شد که میدان نبرد منحصر به سازمان های رسمی نماند.

رهبر انقلاب بسیج را یک فرهنگ، تفکر دانستند و تاکید کردند: آزمون بسیج در میدان جنگ، حضور باشکوهی بود اما شان و جایگاه بسیج از یک سازمان نظامی بالاتر است بسیج یک فرهنگ، گفتمان و تفکر است. بسیج فقط برای میدان نظامی نیست، در همه میدان‌ها از جمله میدان علم، علم دین و علم مادی باید حضور داشته باشد.

ایشان در تشریح فرهنگ بسیج گفتند: این فرهنگ عبارت است از خدمت بدون انتظار و توقع به کشور؛ فرهنگ بسیجی یعنی اینکه فرد تا زانو در گل فرو برود تا به سیل زدگان کمک کند و یا خود را در معرض کرونا قرار دهد تا بیماران کرونایی را نجات دهد؛ بسیج یعنی خستگی نشناختن در کمک های مومنانه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =