المیادین

شبکه خبری المیادین در ویژه‌برنامه خود گزارش کرد که با کاسته شدن از دامنه اغتشاشات در سراسر ایران، روند بازداشت عناصر دخیل در اقدامات تروریستی و خرابکاری افزایش یافته است.

به گزارش پیام خانواده  شبکه خبری المیادین دوشنبه‌شب، در ادامه پوشش تحلیلی از اتفاقات دو ماه گذشته در ایران گزارش کرد که بیشتر سلاح‌های قاچاق شده به داخل ایران برای اقدامات تروریستی و اغتشاشات، از مرز اقلیم کردستان عراق وارد شده است.

افزایش بازداشت‌ها با کاهش دامنه اغتشاشات

احمد البحرانی تحلیلگر و خبرنگار المیادین در تهران در این برنامه گفت، بیشتر از دو ماه از اغتشاش و اقدامات تروریستی در ایران گذشته و تاکنون خسارت انسانی و مادی زیادی بر جا گذاشته است. طبق گزارش‌های رسمی و شبه‌رسمی تاکنون در اقدامات خشونت‌آمیز صدها نفر قربانی شده‌اند چه از نیروهای امنیتی و پلیس و بسیج چه از مردم عادی چه از عناصر اغتشاشگر که مرتکب اقدامات خشونت‌بار یا تروریستی شده‌اند.

البحرانی گفت،‌ هزاران نفر هم تاکنون مجروح شده‌اند و خسارت مادی نیز میلیاردها دلار برآورد می‌شود. صدها هزار نفر در نتیجه این اغتشاشات بیکار شده‌اند و این افراد مجموعا بیش از چهار میلیارد دلار تا کنون خسارت دیده‌اند. لذا نیروهای امنیتی از ابتدا به دنبال کشف هویت عناصر اغتشاشگر و افراد دخیل در این اتفاقات بوده و بعد از گذشت دو ماه و کاسته شدن از دامنه این اغتشاشات در سراسر ایران، طبیعی است که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ایران روند بازداشت سرتیم‌های دخیل در اغتشاشات را تشدید کنند. این روزها تقریبا هر روز ما خبرهایی از دستگیری شبکه‌های خرابکاری و اغتشاش می‌شنویم که مأموریت برخی هم قاچاق سلاح به داخل ایران است چه از مرز با سیستان و بلوچستان و چه از مرز اقلیم کردستان در عراق که بیشتر سلاح‌ها از این مرز وارد می‌شود.

نقش پهپادهای ایران در شناسایی عناصر تروریستی

خبرنگار و تحلیلگر المیادین، بیشتر عملیات بازداشت‌ها یا از طریق عناصر اطلاعاتی میدانی انجام می‌شود یا از طریق پهپادهای شناسایی که تلویزیون ایران بارها گزارش‌هایی از آن منتشر کرده و هویت و تصویر عناصر دخیل در اغتشاشات از این طریق شناسایی می‌شود. در شناسایی برخی عوامل عملیات تروریستی شاهچراغ و همچنین عوامل تروریستی ایذه از همین طریق انجام شده است. در استان کردستان نیز از همین شیوه استفاده شده و تصاویری به دست آمده که هویت عناصر خرابکار و شرکت‌کننده در اغتشاشات را نشان می‌دهد.

مطالبه جدی مردم

خبرنگار المیادین تأکید کرد، ما امروز با اقدامات و عملیات‌های خشونت‌آمیز عناصر اغتشاشگر مواجه هستیم و مردم ایران از این پس دیگر خواستار برخورد قاطع و جدی با این اقدامات هستند. چرا که این اقدامات زندگی طبیعی مردم را تحت تأثیر قرار داده است.

المیادین: بیشتر سلاح اغتشاشات در ایران از مرز اقلیم کردستان قاچاق شده است

غالب اقدامات تروریستی اخیر از اقلیم کردستان نشأت گرفته

مسئولان جمهوری اسلامی ایران معتقدند که غالب اقدامات مسلحانه فعلی در ایران نشأت گرفته از اقلیم کردستان در عراق است لذا سپاه پاسداران از هفته اول بعد از آغاز اغتشاشات مراکز حزب دموکرات کردستان ایران و کومله را که در ایران جزء گروههای تروریستی قلمداد می‌شوند، هدف قرار داد. همچنین طی دو روز گذشته نیز بار دیگر مقرهای آنان در کردستان عراق هدف قرار داده شد. مقامات ایران تأکید کرده‌اند که مقرها و مراکز تروریستی در کردستان را هدف قرار خواهند تا اگر مقامات کردستان و عراق اقدامی برای خلع سلاح این گروهها نکنند و ارتش و نیروهای عراقی در مرز دو کشور (در محدوده کردستان) مستقر نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =