طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تقابل نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران در نهاد خانواده بروز و ظهور کرده است.

به گزارش پیام خانواده محمدمهدی طهرانچی، امروز در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی که در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم بین انقلاب اسلامی و نظام سلطه یک تقابل و جولانگاه را در نظر بگیریم، همین خانواده است.

وی ادامه داد: بحثی که امروز در سطح جامعه مطرح است و من از آن این‌گونه نام می‌برم؛ بحران‌های پیشرو تجلی بر اجتماعی تلاش نظام سلطه برای حاکمیت بر ملت‌ها بر مبنای تحول در اندیشه‌ها است که به‌صورت کامل در دانشگاه هاروارد به آن پرداخته می‌شود.

طهرانچی ادامه داد: این القائات و تفکرات بیرونی موجب می‌شود که فرد بگوید برابری جنسیتی و در ادامه بگوید برابری سهم ارث بین زن و مرد ، و سایر موضوعاتی که اسلام برای زن و مرد مشخص کرده است، مورد سؤال قرار می‌گیرد.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم سیاست برای علم شروع و علم برای توسعه نظام سلطه به کار گرفته شد.

طهرانچی ابراز داشت: در اسناد آمریکا آمده است که از دست‌دادن جایگاه علمی رهبری سلطه آمریکا را مورد خدشه قرار می‌دهد که نشان می‌دهد که چگونه علم در خدمت نظام سلطه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: سلامتی، کامیابی و امنیت، شعار محوری است که نظریه‌پردازان آمریکا تحقق آن را در گرو علم و تسلط بر آن می‌دانند.

وی بیان داشت: شاخه پزشکی و مهندسی دو مقوله‌ای است که آمریکا روی آن سرمایه‌گذاری کرده تا سلامت و امنیت را محقق کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این سیاست علم است که موجب شده یک پاندمی در حوزه پزشکی جان بیش از ۷ میلیون نفر را بگیرد.

وی با اشاره به تربیت معنوی ابراز داشت: قرآن کتاب هدایت است و در قرآن به پدیده‌های اجتماعی طبیعی اشارات جدی دارد در این میان در متون علمی جایگاه گزاره‌های قرآنی کجاست؟

طهرانچی تأکید کرد: خداوند متعال در هرجایی از قرآن که فرمانروایی می‌فرمایند به حکمت و علم اشاره می‌کنند و در واقع حکمت همان بیانات حضرت محمد (ص) و احادیث اهل‌بیت (ع) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: هرجایی که بحث خانواده است حکمت در کنار علم، ظهور و بروز دارد و باید به این دو مقوله توجه داشت.

وی تأکید کرد: سیاست‌گذاری نوعی ترکیب علم و حکمت است و لازمه علم، سیاست علمی است و نیاز است که حکمت، استخراج و بعد علم روی آن قرار بگیرد.

طهرانچی تصریح کرد: همکاری حوزه و دانشگاه در واقع همکاری علم و حکمت است که باید این مهم تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شناسی یک علم است و باید سیاست‌گذاری در این زمینه را از حکمت و علم گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =