گزارش تصویری | مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی

دبیر کمیته علمی کنفرانس خانواده و تربیت معنوی گفت: در فرآیند برگزاری این کنفرانس بین‌المللی نهادهای مختلف حوزوی و دانشگاهی مشارکت گسترده‌ای از جمله در برگزاری بیش از چهل نشست علمی و میزبانی از یکدیگر داشتند که به نوعی مصداق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.

به گزارش پیام خانواده سیدمحمد حسین چاوشیان، دبیر کمیته علمی کنفرانس خانواده و تربیت معنوی در آیین افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی «خانواده و تربیت» که امروز، ۲۸ مهرماه در سالن بیان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آغاز شد، با اشاره به مشارکت گسترده اساتید برجسته حوزوی و دانشگاهی و ارسال مقالات مرتبط با محورهای کنفرانس بیان کرد: در طول فرآیند برگزاری این کنفرانس بین‌المللی نهادهای مختلف حوزوی و دانشگاهی مشارکت گسترده‌ای از جمله در برگزاری بیش از چهل نشست علمی و میزبانی از یکدیگر داشتند که به نوعی مصداق عینی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه به‌حساب می‌آید.

چاوشیان اظهار کرد: رویکرد و هدف اصلی سیاست‌گذاری کمیته علمی و اجرایی این کنفرانس، بهره‌مندی از ظرفیت‌های اساتید و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی به صورت مشترک بود که در این امر مهم سربلند بیرون آمدیم و گواه این مطلب استقبال و مشارکت قابل توجه مراکز حوزوی و دانشگاهی مطرح کشور در این کنفرانس است.

وی تصریح کرد: ثمره تلاش‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما در این کنفرانس فراهم آوردن فرصتی برای حضور بیش از ۳۰ نهاد حوزوی و دانشگاهی در این کنفرانس بود.

دبیر علمی و اجرایی این همایش گفت: نخستین کنفرانس بین‌المللی خانواده و تربیت معنوی با مشارکت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و همراهی نهادهای مختلف حوزوی و دانشگاهی برگزار شد.

وی گفت: از پژوهش‌ها و تحقیقاتی که به دنبال تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه هستند باید بیشتر از گذشته حمایت کرد و البته با رویکردهای علمی، آسیب‌ها را هم شناسایی و برای رفع آسیب‌ها و کاستی‌ها، راهکار ارائه کرد تا فرهنگ اسلامی و تحول علوم انسانی در جهت تحقق کامل بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» در جامعه نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =