جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صبح چهارشنبه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش پیام خانواده سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران امروز چهارشنبه ۲۷ مهر با نمایش فیلم‌هایی در دو بخش کلی سینمای ملی و سینمای بین‌الملل آغاز شده است و تا دوم آبان ادامه دارد. این دو بخش همچنین فیلم‌هایی با گونه های متنوع در قالب‌های داستانی، پویانمایی، تجربی و مستند را شامل می‌شود.

جشنواره سی و نهم همچنین در بخش نشست‌های تخصصی «۳۹-۲۰» با حضور استادان ایرانی و بین‌المللی در سرفصل‌های موضوعی مختلف با محوریت گونه (ژانر) میزبان علاقه‌مندان به سینما خواهد بود.

دومین نمایشگاه و فروشگاه عکس ایران من نیز در بخش جنبی دیگر جشنواره برپا می شود و منتخبی از آثار هنرمندان عکاس با موضوع آداب و رسوم و فرهنگ ایران زمین به نمایش گذاشته و برای فروش نیز عرضه می‌شود.

همچنین در این دوره از جشنواره فیلم کوتاه تهران، جمعی از دانش آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران با حضور در همایشی یاد روزهای دور و نزدیک حضور در کلاس‌های انجمن سینمای جوانان ایران را گرامی می‌دارند.

جشنواره سی و نهم همچنین در یک شورای فیلمنامه و یک شورای پیچینگ با بررسی فیلمنامه‌های متقاضیان فیلم اول که درخواست خود را در سایت جشنواره ثبت کرده‌اند، از ۱۰ فیلمنامه منتخب جهت ساخته شدن حمایت خواهد کرد.

جشنواره تهران در دوره سی و نهم، کار خود را با برگزاری نشست‌های تخصصی از ساعت ۱۰ امروز آغاز کرده و در ادامه با نمایش فیلم‌ها در چهار نوبت (سانس) روزانه تا حوالی ساعت ۲۲ میزبان هنرمندان، فیلمسازان، اهالی رسانه و علاقه‌مندان به فیلم کوتاه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =