کد خبر: 8140
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
کی‌روش

یک کارشناس فوتبال اعتقاد دارد تیم ملی در دو بازی با سنگال و اروگوئه خوب عمل کرد و کی‌روش با تفکرات خود نیمه مربیان را پیروز شد.

به گزارش پیام خانواده  ستار همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل اروگوئه و سنگال که با کسب یک پیروزی و یک تساوی همراه بود گفت: با توجه به انتخابی که شد، کی‌روش شناخت اولیه و خوبی نسبت به بازیکنان داشت. او از بازیکنان تیم ملی به لحاظ فنی، اخلاقی و رفتاری شناخت دارد و در این مدت هم حواشی را کنترل کرد. در نیمه نخست بازی با اروگوئه بی‌برنامه بود. در نیمه دوم تاثیر مربی را دیدیم. کی‌روش توانست نیمه مربیان را از آن خود کند. تیم ملی در نیمه دوم بهتر شد و حفظ توپ بهتری داشت و درصد مالکیت نسبتا بهتری نسبت به نیمه اول داشتیم. در مجموع در بازی با سنگال هم همین روند را داشتیم. در نیمه اول بد اما نیمه دوم بهتر بودیم.

او با بیان این که تیم ملی باید از نظر تهاجمی بهبود یابد گفت: به نظرم باید در خلق موقعیت بهتر از این عمل کنیم. هافبک‌های‌مان باید مهاجمان توانمند تیم را به خوبی تغذیه کنند و از توانایی مهاجمان خودمان غافل نشویم.

این بازیکن پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد خط دفاعی هنوز مشکلاتی دارد و در بازی‌سازی از دفاع و همین‌طور بستن راه‌های نفوذ رقیبان اظهار کرد: به هر حال تیم ملی هنوز مشکلاتی دارد که نشات گرفته از استرس‌ها و حواشی اطراف تیم بود. وگرنه بازیکنان تیم ملی و خط دفاعی قابل احترام و توانمند هستند و اگر تمرکز داشتند می‌توانستند با کم‌ترین اشتباه به میدان بروند. باید دید در ادامه کار چقدر روی این موضوعات کار شده است.

همدانی با اشاره به عملکرد رقیبان تیم ملی ایران در پنجره بازی‌های ملی اظهار کرد: با سه تیمی در جام جهانی بازی داریم که نباید فکر کنیم ضعیف هستند. هر سه تیم قدرتمند هستند و نتایج اخیر نشان دهنده کیفیت واقعی آن‌ها نیست. به بازی آمریکا جلوی ژاپن نگاه نکنید. این تیم‌ها با آمادگی بهتری در جام جهانی ظاهر می‌شوند. شاید استراتژی آن‌ها فرق داشته باشد. باید دنبال این باشیم که بتوانیم ساختار دفاعی و حمله‌ای خودمان را تقویت کنیم. شرایط را داریم که از این گروه صعود کنیم.

او درباره حضور جداگانه آزمون و طارمی در زمین در دو بازی اخیر و استراتژی کی‌روش در جام جهانی گفت: این مساله بستگی به شرایط بازیکنان، نگاه مربی و تیم‌های مقابل دارد. این مسائل به همدیگر مرتبط است. باید اجازه دهیم خودش تصمیم بگیرد. کی‌روش باید درباره بازی با دو مهاجم یا یک مهاجم فکر کند. این مساله به استراتژی فنی مربیان بستگی دارد. تیم ملی این قابلیت را دارد که با آزمون به عنوان مهاجم نوک و طارمی به عنوان وینگر بازی کند.

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در هر پست دو سه بازیکن خوب و با کیفیت داریم. جایگزین‌های خوبی هم داریم. حردانی بازیکن خوبی است. رضاییان بازی قابلی است. جلالی بسیار خوب است. حاج صفی هم جواب داده است. حسینی در درون دروازه عملکرد خوبی داشت و کی‌روش را به چالش می‌کشد که از کدام یک استفاده کند. برای همین تعویض‌های ما در هر دو بازی جواب داد. کی‌روش در ایجاد انگیزه تاثیرگذار است. فکر می‌کنم با آمادگی بهتری وارد مسابقات شویم.

این بازیکن پیشین تیم ملی ادامه داد: برای تیم ملی کشورمان در جام جهانی آرزوی موفقیت داریم. من هم مانند همه ایرانیان با جان و دل تیم ‌ملی را حمایت می‌کنم و دعا می‌کنم عملکرد خوبی داشته باشد و دل مردم را شاد کند. با درخشش تیم ملی مردم گوشه‌ای از مشکلات خود را فراموش می‌کنند.

همدانی به روی کار آمدن مهدی تاج و تیم مدیریتی جدید در فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: برای تیم ملی کشورمان و فدراسیون فوتبال مناسب نبود که پیش از این با سرپرستی اداره شود. ثبات مدیریتی یکی از مسائلی بود که اتفاق اتفاد. شاکله مدیریتی فدراسیون فوتبال راضی کننده است. تاج سال‌های سال مدیریت داشته است. مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده از نظر مدیریتی بسیار باتجربه هستند. بلافاصله هم دیدید که تصمیم جدی‌تری گرفتند و کی‌روش را آوردند. آوردن کی‌روش یکی از قدم‌هایی بود که برداشته شد و نتیجه داد.

این بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی به جدایی اسکوچیچ پرداخت و اظهار کرد: می‌توانستیم با آقای اسکوچیچ با شکل مناسب‌تری خداحافظی کنیم و حرمت ایشان هم حفظ شود. البته به او بی‌احترامی نکردیم اما اگر بهتر خداحافظی می‌کردیم بهتر بود. او انسان با شخصیتی بود. این هم به خاطر بلبشویی بود که در آن شرایط اتفاق افتاد. اولویت با تیم ملی است و باید تمرکز خود را برای از بین بردن حواشی بگذارند. واقعا اسکوچیچ قابل احترام است و برای فوتبال‌مان زحمت کشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =