کد خبر: 8002
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
سازمان جهانی بهداشت

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که پایان همه‌گیری ویروس کرونا در جهان در تیررس است.

به گزارش پیام خانواده  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت(WHO) می‌گوید که کشورهای جهان هیچ وقت به اندازه حالا، در موقعیت بهتری برای پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا نبوده است.

منابع رسانه‌ای از مقر سازمان جهانی بهداشت خبر دادند که مدیرکل این نهاد بین‌المللی طی یک کنفرانس خبری مجازی به خبرنگاران اعلام کرد که پایان همه گیری ویروس کرونا در جهان نزدیک است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره پایان همه گیری ویروس کرونا گفت: «ما هنوز به این نقطه نرسیدیم اما (پایان کرونا) در تیررس است».

این رسانه غربی با اشاره به سخنان آدهانوم نوشت: «این خوشبینانه‌ترین ارزیابی این نهاد سازمان ملل (سازمان جهانی بهداشت) از زمان اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی در ژانویه ۲۰۲۰ و توصیف سه ماه آن از کووید-۱۹ به عنوان یک بیماری همه‌گیر بود».

طبق روایت رویترز، «این ویروس که اواخر سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد، نزدیک به ۶.۵ میلیون نفر (در جهان) را کشته است و ۶۰۶ میلیون نفر را مبتلا کرد، اقتصادهای جهانی را درنوردید و نظام‌های درمانی را در هم شکست».

تدروس آدهانوم البته در کنفرانس خبری خود، همه گیری ویروس کرونا را به یک مسابقه ماراتن تشبیه کرد و بار دیگر از کشورهای جهان خواست همچنان هوشیاری خودشان را حفظ کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: «اکنون زمان آن است که سریع‌تر بدویم و از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که ما از خط پایان عبور کرده و جایزه همه کارهای سختمان را بدست بیاوریم».

وی ادامه داد، کشورها باید به سیاست‌های خودشان نگاه جدی داشته باشند و آنها را برای مقابله با ویروس کرونا و ویروس‌های آینده تقویت کنند. آدهانوم همچنین از کشورها خواست ۱۰۰ درصد گروه‌های پرخطر خود را واکسینه کنند و به تست ویروس ادامه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =