کد خبر: 7628
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
حجاب

یک نماینده مجلس با اشاره به نحوه مواجهه با حملات دشمنان به مقوله حجاب، به این پرسش که دشمن با تخریب مسئله حجاب به دنبال چیست؟، پاسخ داد.

به گزارش پیام خانواده  حجاب و عفاف در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. نتیجه تحقیقات و بررسی های مختلف نشان می دهد سرچشمه بسیاری از انحرافات موضوع بی حجابی و عدم رعایت پوشش صحیح  است، موضوعی که اسلام برای جلوگیری از آن توصیه ها و دستوراتی را دارد که لازم است همه افراد اعم از مرد و زن به آن توجه کنند.

بررسی های مختلف نشان می دهد رعایت حجاب و عفاف در جوامع اسلامی برکات و فواید بسیاری را به دنبال داشته و بی بند و باری و عدم رعایت حجاب و پوشش مناسب هم انحرافات و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

مسئله حجاب و عفاف یک مسئله بسیار حساس و مهم است که پرداختن به آن نیازمند توجه به این حساسیت هاست. با این حال گاهی دیده می شود پرداخت به نوعی عجولانه و بدون توجه به این حساسیت ها، موجب سواستفاده جریان‌ها و افرادی شده که به دنبال ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی هستند. به عنوان نمونه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی با نقد پویشی که اخیرا شکل گرفت و برخی از بانوان محجبه به آن پیوستند، معتقدند لازم بود با دقت بیشتری در این باره عمل می شد تا این اقدام موجب سواستفاده دشمنان قرار نگیرد.

اگرچه مسئله عفاف و حجاب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین مباحث فرهنگی در کشور و رعایت حجاب مورد مطالبه جامعه ما بوده اما طی سال های اخیر با ورود جدی دشمنان برای خدشه دار کردن مسئله حجاب و عفاف و هزینه های بسیاری که برای مقابله با این مسئله از سوی دشمنان اسلام صورت می گیرد، این موضوع مورد توجه بیشتری قرار گرفته تا جایی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: آنچه بنده را حسّاس می‌کند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب می‌شوند، مسئله‌ «حجاب اجباری» مطرح می‌شود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته - حالا من می‌گویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال می‌کنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می‌گویند] «امام که فرمودند باید زن‌ها باحجاب باشند، همه‌ زن‌ها را نگفتند»! حرف بی‌خود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.

در همین راستا و با توجه به اهمیت این موضوع گفتگویی با حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی انجام داده ایم که در ادامه می‌آید.

دشمن با تخریب مسئله حجاب به دنبال چیست؟

فارس: رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به موضوع حجاب و عفاف تاکید داشته و به صورت مفصل به این موضوع پرداخته اند، با این حال و علیرغم اهمیت بسیار موضوع گاهی مشاهده می شود آنچنان که باید به این موضوع توجه نمی شود، به نظر شما دلیل این مسئله چیست؟

 حجت الاسلام نصیرایی: بله. ما هرگاه توصیه های رهبر انقلاب را زمین گذاشتیم و هیچ توجهی به دیدگاه ها نشد در آنجا ضرباتی را متحمل شدیم. باید بدانیم که نیروهای انقلابی نباید در موضوعات مختلف دچار احساسات شوند؛ زیرا این احساسات باعث می شود در زمین دشمن بازی کنند.

همیشه شاهد بودیم که دشمنان در میدان اصلی نتوانسته اند حریف حق شوند. از این رو میدان جنگ را به سمت حواشی برده اند تا بتوانند در آنجا موفقیت هایی را کسب کنند. متاسفانه برخی از نیروهای انقلابی که در این موضوعات دچار احساسات می شوند به دام و تله دشمن می افتند.

یکی از حربه های دشمنان سوء استفاده از دوقطبی ها و شکاف ها است، اما نکته ای که وجود دارد این است که ما نباید بگذاریم که دشمن از این دوقطبی های کاذب و شکاف ها بهره ببرد. در این موضوع در تاریخ عبرت وجود دارد وقتی که سپاه امیرالمومنین علی علیه السلام در جنگ با سپاه معاویه دست برتری را داشت و تا نابودی معاویه پیش رفته بود، اما دشمن با استفاده از جهل مردم توانست از نابودی فرار کند. یعنی با قرآن به سر نیزه کردن سپاه حضرت علی را دچار اختلاف کرد که در این رابطه مالک اشتر نخعی بیان می کند که اگر سپاه دچار احساسات و اختلافات نمی شد چند ضربه شمشیر باقی مانده بود تا خیمه کفر نابود شود.

فارس: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود توصیه کرده بودند که نیروهای انقلابی آفندی عمل کنند نه پدافندی، به نظر می رسد در موضوع حجاب هم این خلاء وجود دارد و به جای برخورد آفندی بیشتر دفاعی عمل کرده ایم، به نظر شما چرا هنوز این موضوع تحقق پیدا نکرده است؟

 حجت الاسلام نصیرایی: همانطور که عرض کردم هیچ گاه نخواستیم توصیه های رهبری را جامع عمل بپوشانیم و در آن مسیر حرکت کنیم که این موضوع نیز هم آن را تداعی می کند یعنی نیروهای انقلابی به جای آنکه آفندی عمل کنند ضربات سخت به دشمن بزنند همواره پدافندی عمل کرده و منتظر هستند ببین دشمن چه حرکتی انجام می دهد و بعد، از طریق احساسات به مقابله با آن بپردازند قطع به یقین این موضوع می‌تواند باعث شود که همواره طبق خواسته های دشمنان عمل کنیم.

مثلا در بحث حجاب صحبت رهبری معطوف به این موضوع نیست بلکه بیان می کنند که ببینید دشمن از کجا دچار ضربات شده است که دست به آن گذاشته است.

یعنی دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام همواره از زنان مسلمان دچار آسیب شده اند، از این رو دست گذاشته اند تا با تخریب زن مسلمان به پیروزی برسند، اما متاسفانه نیروهای انقلابی این موضوعات را درک نمی کنند و فقط به یک موضوع کوچک که زیر شاخه ای از یک موضوع بزرگ است توجه دارند.

جایگاه زنان در انقلاب اسلامی جایگاه والایی است؛ زیرا زنان مسئول تربیت نیروهای متدین و انقلابی هستند و اگر خدشه ای به این موضوع وارد شود پایه های انقلاب سست خواهد شد.

فارس: هدف اصلی دشمن از تخریب مسئله حجاب به دنبال چیست؟

 حجت الاسلام نصیرایی: چهل سال شاهد هستیم که زنان بدون محدودیت در تمام عرصه ها عرض اندام کرده اند و فارغ از این موضوعات شان و جایگاه آنها برخلاف تمدن غربی حفظ شده است. پس کاملا مشخص است که از این موضوع دشمنان ضربات سختی دریافت کنند. از این رو درصدد هستند تا با تخریب این ستون به اهداف خود برسند. پس شاهد هستیم که دشمنان برای تخریب این ستون دست به حواشی های مختلفی از جمله حجاب می زنند تا با ایجاد دو قطبی جامعه را رودرروی هم قرار بدهد. جامعه مخصوصا نیروهای انقلابی باید عاقل باشند و عاقلانه رفتار کنند تا در زمین بازی دشمنان قرار نگیرند که این باعث می شود که این ستون به دست خودمان آسیب برسد.

جامعه ما از گذشته چه قبل از اسلام چه بعد از اسلام متدین بوده و به مسئله حجاب و حیا تاکید داشته است از این رو نباید اجازه بدهیم که دشمنان با حواشی جامعه ما را دچار دودستگی و دو قطبی کنند که اگر سعی شود در تله دشمنان قرار نگیریم قطعاً این بار نیز دشمنان با شکست رو به رو خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =