کد خبر: 7369
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
حجاب

چاوشیان گفت: گاهی در سطح جامعه پوشش و چادر را در افراد مشاهده می‌کنیم، ولی وجه سلبی آن را نمی‌بینیم. بحث حجاب و عفاف باید در کنار هم مطرح شوند.

به گزارش پیام خانواده سید محمدحسین چاوشیان، پژوهشگر مطالعات خانواده در دانشگاه برن سوئیس گفت: حجاب به همراه عفاف فقط پوشاندن را شامل نمی‌شود. حجاب ابعاد ایجابی و سلبی دارد. بُعد ایجابی به معنای پوشاندن و پوششی است که باید در مقابل نامحرم وجود داشته باشد و بُعد سلبی به معنای عدم نشان دادن و عدم خودنمایی است.

به گفته چاوشیان، گاهی در سطح جامعه پوشش و چادر را در افراد مشاهده می‌کنیم، ولی وجه سلبی آن را نمی‌بینیم. بحث حجاب و عفاف باید در کنار هم مطرح شوند. برخی بلاگرها هم در ظاهر حجاب دارند، ولی آیا این حجاب با خودنمایی در مقابل نامحرمان می‌تواند تطبیق داشته باشد؟

همچنین فاطمه سادات رازقی، پژوهشگر و درمانگر حوزه خانواده گفت: زیست عفیفانه انسان دارای دو بعد روحانی و جسمانی است. زیست عفیفانه با خودکنترلی همراه است. یعنی انسان باتوجه به بعد معنویانه‌ای که دارد می‌تواند بعد نفسانی خود را کنترل کند.

نیره قوی، استاد دانشگاه و رئیس اندیشکده فرهنگ و دین هم گفت: عفت تنها به مسئله حجاب ختم نمی‌شود و یکی از ابعاد عفت حجاب است. خداوند وعده داده که هر انسانی که بتواند زیست عفیفانه را در حجاب، رفتار، اخلاق، بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی به کار ببرد، حیات طیب برای او قرار داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =