کد خبر: 6709
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
همایش بین‌المللی سرمایه اجتماعی

سومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی «سرمایه اجتماعی و تاب‌آوری» روز سه شنبه با سخنرانی و ایراد مقاله توسط شماری از اساتید دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم برگزار شد.

به گزارش پیام خانواده مفاهیم، تعالیم و مولفه های بین المللی سرمایه اجتماعی و در ادبیات موضوعی، سرمایه اجتماعی از دیدگاه های بومی و اسلامی، تاب آوری در ادبیات موضوعی و تاب آوری در مولفه های بومی و اسلامی مهمترین محورهای مفهوم شناسی این همایش بودند.

همچنین سرمایه اجتماعی و تاب آوری اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، سازمانی، شهری، صنعتی، عملیاتی، بهداشت، کسب و کار، سرمایه انسانی، زیست محیطی، مدیریت بحران و تحول دیجیتال نیز محور دوم این همایش با موضوع اصلی پیوندهای نهادی سرمایه اجتماعی و تاب آوری اجتماعی بودند.

تاب آوری و مدیریت بیماری های واگیردار، سرمایه اجتماعی و مدیریت بیماری های واگیردار، درس آموخته های کرونا ویروس سرمایه اجتماعی و تاب آوری، شهر هوشمند، سرمایه اجتماعی و تاب آوری نیز بخش ویژه این همایش یک روزه بودند.

دبیر سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری» در حاشیه این همایش در گفت وگو با خبرنگاران، بیان کرد: ۲۰۰ مقاله به سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری» در قم ارسال شد که از این بین ۶ مقاله مورد تایید و پذیرش نهایی قرار گرفت که ۳ مورد از آنها به زبان انگلیسی از کشورهای آمریکا، فنلاند و سوییس و ۳ مقاله دیگر نیز به زبان فارسی بوده است.

امین فرجی با بیان اینکه بررسی و توسعه ابعاد مختلف شهر هوشمند و دولت الکترونیک از ویژگی ها و اهداف مهم این همایش یک روزه بود، خاطرنشان کرد: برای عملیاتی شدن نتایج علمی همایش تعاملات امیدوارکننده ای با معاونت علمی وزارت کشور، شهرداری های قم و تهران وغیره شکل گرفته است.

دبیر سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی «سرمایه اجتماعی و تاب آوری» گفت: شورای سیاست‌گذاری همایش بر این اعتقاد است که مفهوم سرمایه اجتماعی یک مفهوم گسترده و پیچیده می‌باشد و جنبه های متفاوت اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی را در برگرفته و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از مسایل اساسی ایران و جهان که سرمایه اجتماعی می تواند در آن نقش اساسی داشته باشد موضوع تاب آوری است، یادآور شد: تاب آوری را چه مفهومی فردی یا اجتماعی تلقی کنیم و چه آن را به عنوان پدیده کالبدی و یا اقتصادی در نظر بگیریم که همه افراد جامعه در ساخت و حفظ آن مشارکت دارند، با سازه های سرمایه اجتماعی مانند اعتماد، اطمینان، مشارکت، امید وغیره مرتبط است و از آنجا که سرمایه اجتماعی، اساس تعامل اجتماعی موثر محسوب می شود باعث افزایش تاب آوری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =