کد خبر: 6521
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۴
افتتاح بخش بین‌الملل اولین کنفرانس بین‌المللی «خانواده و تربیت معنوی»

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اهمیت فعالیت تبلیغی در عرصه بین‌الملل، گفت: در بحث بین‌الملل باید مخاطبان را به‌خوبی بشناسیم و معارف و آموزه‌های دینی را با این شناخت به آن‌ها عرضه کنیم.

به گزارش پیام خانواده حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در مراسم افتتاح بخش بین‌الملل اولین کنفرانس بین‌المللی «خانواده و تربیت معنوی» که در بخش مشاوره قرآن بنیان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، با بیان این که همواره عده‌ای به دنبال بیان حرف‌ها و تعبیرهای غیرواقعی از این کتاب آسمانی هستند، اظهار داشت: برخی مخالفان معتقدند آیاتی که درباره مقاومت نازل شده موردنیاز ما نیست درحالی‌که حدود ۴۰۰ آیه درباره جهاد و مقاومت نازل شده و موردنیاز جامعه مسلمانان است.

وی با بیان این که قرآن کتاب و نسخه زندگی است، افزود: قران را نباید مصادره کرد و این کتاب وحیانی را باید برای تمام بشر بدانیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی تاکید کرد: قرآن زمانی که به حوزه عقل و فطرت اشاره می‌کند تمامی عصرها را در برمی‌گیرد، حال این که امروزه عرصه بین‌الملل و جهان امروز تشنه قران است.

وی در ادامه خانواده را مورد توجه قرارداد و گفت: یکی از اهداف تشکیل خانواده سکونت و آرامش است و در کنار آن تکثیر نسل نیز مورد توجه است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: تحریف جدی در عرصه خانواده در دنیای غرب شکل‌گرفته است، حال آن که خانواده یک زوج است که از یک زن و یک مرد تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: از جمله معارفی که در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته بحث خانواده است و در این میان از محبت و مودت به‌عنوان دو نکته اساسی درباره خانواده یاد می‌کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی تصریح کرد: باید آموزه‌های قرآن در همه حوزه‌ها را نه فقط برای مسلمان و شیعیان، بلکه همه مردم بیان کنیم و با بازتعریف قران کریم آرامش را به بشریت ارمغان بیاوریم.

وی تاکید کرد: قران را باید با درک کامل و تدبر خواند و در کنار آن خودمان را به قرآن عرضه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اهمیت فعالیت تبلیغی در عرصه بین‌الملل، گفت: در بحث بین‌الملل باید مخاطبان را به‌خوبی بشناسیم و معارف و آموزه‌های دینی را با این شناخت به آن‌ها عرضه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =