امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه، سفر رییس جمهوری ایران به مسکو را بیانگر اهمیت روابط دو کشور دانست و تصریح کرد: روابط ممتاز ایران و روسیه در مسیر مناسبات راهبردی است.

به گزارش پیام خانواده، «حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه که در ترکیب هیات رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران، در مسکو حضور دارد، روز چهارشنبه با «لئونید اسلوتسکی» رییس کمیته اموربین الملل دومای دولتی روسیه، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد روابط دوجانبه و پارلمانی، تبادل نظر و بر ضرورت تداوم رایزنی ها و همکاری های بین دو کشور تاکید کردند.

امیرعبدالهیان در این دیدار سفر رسمی دوجانبه رییس جمهوری کشورمان به مسکو را بیانگر اهمیتی دانست که جمهوری اسلامی ایران برای روابط با روسیه قائل است. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه و مذاکرات مهم به عمل آمده روابط ممتاز دو کشور را در مسیر مناسبات راهبردی دانست.

اسلوتسکی نیز روابط پارلمانی دو کشور را ممتاز ارزیابی و گسترش همکاری راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه را برای روسیه مهم و بنیادین ارزیابی کرد. 

همچنین در این دیدار «کاظم جلالی» سفیر ایران در روسیه، «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشتند و در پایان دیدار رضایی دعوتنامه رسمی «وحید جلال زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را تسلیم همتای وی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =