خطیب نماز جمعه تهران

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن بیشتر از ما نیازمند دستیابی به توافق در مذاکرات رفع تحریم‌هاست، گفت: باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت، عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

به گزارش پیام خانواده، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در جنگ دیپلماسی باید غیرت‌مندانه ایستاد که مذاکره کنندگان ما ایستاده‌اند.

وی افزود: دشمن بیشتر از ما به توافق نیازمند است و ما در مذاکرات عجله‌ای نداریم؛ اما نمی‌گذاریم مذاکرات به یک جریان فرسایشی تبدیل شود.

 خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است، باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت و عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

وی با بیان اینکه باید حساب شده و دقیق پیش برویم، گفت: ان شاءالله مذاکره کنندگان موفق خواهند بود که تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت بردارند.

 اقدامات دولت و مجلس در عرصه اقتصادی و معیشت، امیدبخش است

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین گفت: در عرصه اقتصادی و معیشت مردم،  طراحی‌های خوبی انجام می‌شود و آنچه در دولت و مجلس انقلابی دنبال می شود امیدبخش است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بودجه درباره فضای کسب و کار، نهضت ملی مسکن، کنترل تورم نیاز به اصلاح دارد و کار جدی و دقیق و متینی را می‌خواهد.  

حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخبار حقوق‌های نجومی ملت ما را رنج داده، اظهار داشت: هر چند وقت یک بار خبر پرداخت حقوق‌های نجومی منتشر می‌شود. دولت با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند و آنها خبرهای خوبی از این رهگیری‌ها دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این مساله نامناسب و رنج آور غالبا به شرکت‌های دوزیست و اصطلاحا خصولتی مربوط می‌شود، گفت: عمده این اتفاقات آنجاست و مدیران  این شرکت‌ها برداشت‌های ناصواب دارند.

 وی با طرح این سوال که چطور غیرت یک مدیر اجازه می‌دهد که ۱۵ برابر بیشتر برداشت کند، گفت: این موضوع نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم اصلاح شود.

حضور به موقع مسئولان در مناطق سیل زده/ زیرساخت‌ها تقویت شود

وی ضمن همدردی با مردم سیل زده استان‌های کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق تاکید کرد: گزارش میدانی ائمه جمعه در این شهرها حکایت از حضور به موقع مسوولان دارد که غیرتمندانه حاضرشدند و شهرداری تهران و گروه‌های مردمی و جهادی نیز به کمک شتافتند.

 خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: این کمک ها نشان می‌دهد در هیچ کجای سرزمین اسلامی مردم ما تنها نیستند. چون دیگران به کمک آنها خواهند شتافت. مسئولان هم باید به فکر تقویت زیرساخت‌ها باشند تا بارش‌ها آسیبی وارد نکند.

حاج علی اکبری با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته درباره نعمت غیرت دینی اظهار داشت: ماه دی در تاریخ انقلاب اسلامی، تجلی گاه غیرت دینی ایرانیان است. شهادت غیورمردان فداییان اسلام در سال ۳۴ در این ماه اتفاق افتاد و شهدای فداییان اسلام و شهید نواب صفوی معبر ملت ایران را به سوی استقلال و آزادی باز کردند. در ۱۹ دی ماه نیز قیام مردم دی سلسله جنبان قیام مردم در سراسر شهرها شد.

حاج علی‌اکبری با اشاره به فرار شاه در ۲۶ دی ماه سال ۵۷ تاکید کرد: غیرت دینی این مفسد ظالم را از کشور بیرون کرد. همچنین عملیات بزرگ کربلای۵ که طلوع غیرت دینی در دفاع مقدس بود در دی ماه اتفاق افتاد و معبرهایی که غیرممکن بود، باز شد.

 خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: در نهم دی ماه ۸۸ خورشید غیرت دینی ایرانیان از پشت ابرهای فتنه با بصیرت طلوع کرد و فتنه آمریکایی خاموش شد. در ۱۳ دی ماه نیز شهادت بزرگ سردار رشید اسلام و ایران رخ داد و پس از آن و غوغایی که توسط مردم به پا شد نشان از غیرت دینی داشت. این سرمایه غیرت دینی شکرگذاری دارد و ملت ما باید شاکر باشد.

دشمن ارزش‌های خانوادگی ما را هدف گرفته است/ ترویج بی‌بند و باری برای زدن غیرت دینی است

وی در بخش دیگری از سخنانش مادران شهدا را پشتوانه غیرت دینی خواند و افزود: خاکریز اول جهاد در کشور ما گاه در غرب و جنوب کشور و همچنین سلامت و امنیت بوده است. خاکریز دوم خانواده شهدا و همسران و مادران شهدا هستند.

حاج علی اکبری با بیان اینکه این سرمایه غیرت دینی باید با همه وجود حفاظت شود، گفت: ما با داشتن این سرمایه موفق شدیم نظام محاسباتی دشمن را به هم بریزیم. آنها هیچ وقت نتوانستند ملت ایران را زمین گیر کنند و خودشان زمین‌گیر شدند. با این سرمایه تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و با غیرت دینی این پیشرفت‌های حیرت انگیز را داشتیم. مسیر پیش روی ملت ایران نیز با این سرمایه طی شدنی است.

خطیب نماز جمعه تهران  با بیان این که دشمن با استفاده از همه امکاناتش در یک جنگ پیچیده، غیرت دینی ما را هدف گرفته است افزود: دشمن ارزش‌های خانوادگی و حیای بانوان و عفت مردان ما را هدف گرفته است.

 وی ادامه داد: ترویج بی بند و باری و ترویج تسامح و سهل گیری برای زدن غیرت دینی است که در این رابطه باید مراقب باشیم گوهر غیرت دینی را با  همه وجود حفاظت کنیم.

حاج علی اکبری اضافه کرد: خانواده‌ها در تربیت نسل غیور باید همت کنند و مردم در عرصه قطع دست مفسدان و جلوگیری از نفوذ فساد، غیرتمندانه مواجه شوند.

غیرت دینی بزرگترین فضیلت برای جامعه ایمانی و انقلابی است

حاج‌علی‌اکبری همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرازی از سخنان گهربار امام علی (ع) گفت: حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند اگر می‌خواهید نعمت‌های الهی که به شما داده شده، حفظ شود راهش صبر بر طاعت پروردگار متعال و آن چیزی است که خداوند متعال از کتاب، شریعت و دین به شما سپرده است و اگر دین خود را نگه دارید به هیچ وجه دنیای شما ‌آسیب نخواهد دید.

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر جایگاه اخلاق جامعه انقلابی گفت: یکی از بزرگترین  فضیلت‌ها برای جامعه ایمانی و انقلابی غیرت دینی است ، موضوعی بسیار اساسی و حیاتی که در منظومه معارف قرآنی و روایی دارای جایگاه ویژه ای است.

حاج علی اکبری گفت: بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و اعمال همین مسئله غیرت دینی است و خداوند تبارک و تعالی در زبان پیامبر اعظم و اولیا غیور معرفی شده است.

وی یادآورشد: خداوند غیور است و غیرتمندان را دوست دارد. حضرت حق تبارک و تعالی، غیرت را در فطرت انسان به ودیعه گذاشته و همه انسان‌ها بر حسب فطرت الهی از این سرمایه غیرت بهره مند هستند. یعنی نسبت به آنچه ایمان و تعلق خاطر دارند، حساسیت نشان می‌دهند. وقتی محبوبشان  تهدید می شود واکنش نشان می‌دهند این در همه فطرت همه انسان ها وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنچه که غیرت را در وجود انسان پرورش می دهد، ایمان به خدای متعال و محبت نسبت به حضرت حق تبارک و تعالی است. این بنیان و اساس غیرت الهی، دینی و ایمانی است و خداوند تبارک و تعالی این نعمت بزرگ را در پرتو ایمان در وجود انسان مومن پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر جلوه‌های غیرت، خانوادگی، ناموسی، ملی و وطنی را پوشش می‌دهد،  افزود: در قرآن کریم کلمه غیرت به عنوان خاص مطرح نشده اما با مراجعه دقیق به آیات قرآنی و بر اساس مبنا همه آیات جهاد و همه آیات مربوط به برائت از کفار، حفظ حدود الهی و حفظ خانواده آیات غیرتند.

حاج علی اکبری ادامه داد: انسان مومن باید نسبت به خداوند متعال، احکام الهی، اولیای الهی و هر چه که منتسب به دین باشد، غیرت بورزد.  اگر کسی غیرت نداشته باشد، گرفتار استهاله و وارونگی شخصیتی می‌شود و ایمان در او باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه غیرت حفاظ شخصیت مومن و سپر و حفاظ جامعه ایمانی است، گفت: اگر غیرت در ابعاد گوناگون باشد، عزت و کرامت در جامعه تقویت می‌شود و استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مومنین در پرتو غیرت تقویت می‌شود و مظلومین در چنین جامعه‌ای حامی پیدا می‌کنند و کسی تنها نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه از نظر غیرت دینی قوی شد، عفت و حیا در جامعه تقویت می‌شود  و از اصالت خانواده صیانت می شود و اگر غیرت آسیب و تضعیف شود، خانواده از دست می‌رود و هویت جامعه ایمانی در معرض خطر قرار می گیرد.

حاج علی اکبری افزود: وقتی جامعه از اعتدال و سلامت خارج ‌شود، نمادهای هویتی بیگانه، جایگزین ارزش‌های اسلامی و نمادهای دینی و داخلی می شود و این برای جامعه اسلامی مخاطره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =