کد خبر: 5842
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
مجیدی

جواد نکونام و فرهاد مجیدی در گذشته هم‌بازی بودند و حالا رقیب یکدیگر.

به گزارش پیام خانواده   جواد نکونام و فرهاد مجیدی، شماره ۶ و ۷ های معروف فوتبال ایران، روزگاری در استقلال هم بازی بودند.

تیر ماه سال ۱۳۹۱ بود که نکونام پس از ۸ فصل لژیونر بودن و ۶ فصل بازی برای اوساسونا در لالیگای اسپانیا، به ایران برگشت و با قراردادی یک ساله به عضویت استقلال درآمد. امیر قلعه‌نویی که در آن مقطع دوباره سرمربی آبی پوشان پایتخت شده بود، از او به‌عنوان کاپیتان جدید این تیم نام برد. موضوعی که با واکنش مجیدی که در آن موقع برای الغرافه قطر بازی می‌کرد، همراه شد و او در مصاحبه‌ای انتقادی اعلام کرد شرط قلعه‌نویی مبنی بر کاپیتان بودن نکونام در این تیم را نمی‌پذیرد.

پس از مصاحبه مجیدی، نکونام نیز گفت: «برای مربیگری یا کاپیتانی به استقلال نیامده‌ام، اما هر تصمیمی که سرمربی تیم بگیرد، همه باید اطاعت کنند.» در آن مقطع مجیدی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت ولی پس از مدتی از تصمیمش صرفنظر کرد. در استقلال هم که بحث کاپیتانی داغ بود و پس از کش و قوس‌های فراوان و در حالی که پژمان منتظری از همه قدیمی‌تر بود، قلعه نویی بازوبند را به سید مهدی رحمتی سپرد. البته مجیدی در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم به استقلال برگشت و بازوبند کاپیتانی به او داده شد و در نهایت استقلالی‌ها در آن فصل به قهرمانی لیگ رسیدند. عنوانی که آخرین قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر تاکنون بوده است. جالب اینکه در هفته سی و سوم آن فصل فولاد ۱-۰ و با گلی که نکونام از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند مغلوب استقلال شد تا آبی پوشان با وجود شکست در بازی هفته آخر برابر داماش به قهرمانی برسند و مجیدی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

نکو قبل از شروع لیگ نوزدهم هدایت فولاد را بر عهده گرفت و در این فصل دو بار با استقلال ملاقات کرد. یکی بازی رفت و بازی برابر استقلال تحت هدایت آندره آ استراماچونی که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید ولی بازی برگشت در اهواز که اولین تقابل جواد و فرهاد به‌عنوان سرمربی بود، فولاد به پیروزی ۲-۱ دست یافت. دیداری که در آن علی کریمی، عارف غلامی و خود مجیدی از استقلال در آن توسط سید مهدی سید علی داور بازی اخراج شدند و حاشیه‌های زیادی را در پی داشت.

استقلال در بازی رفت لیگ بیستم و این بار با مربیگری محمود فکری هم مقابل فولاد قرار گرفت ولی آن بازی را هم به شاگردان نکونام ۲-۱ باخت که آن مسابقه هم پرحاشیه شد. فولاد در بازی برگشت مقابل استقلالی قرار گرفت که دوباره مجیدی را روی نیمکتش داشت. این در حالی بود که قبل از انتخاب مجیدی، نکونام یکی از گزینه‌های سرمربیگری استقلال بود اما فولاد با جدایی او مخالفت کرد. با این حال، مجیدی در بازگشت دوباره‌اش به نیمکت استقلال، فولاد را ۱-۰ شکست داد تا اولین بردش برابر نکونام را تجربه کند. او در جام حذفی مغلوب شماره ۶ شد اما روز گذشته در هفته دوازدهم لیگ برتر بار دیگر توانست او را شکست دهد.

دوئل مجیدی و نکونام از وسط زمین تا صندلی مربی‌گری!/عکس

دوئل مجیدی و نکونام از وسط زمین تا صندلی مربی‌گری!/عکس

۲۵۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =