خود اشتغالی

مدیرعامل موسسه کارآفرینی علم جویان جوان با اشاره به توانمندسازی 280زن سرپرست خانوار، گفت: توسعه فرهنگ خود اشتغالی از اهداف موسسه علم جویان جوان است.

به گزارش پیام خانواده، موسسه کارآفرینی علم جویان جوان با هدف توانمندسازی جوانان برای تسهیل و کسب فرصتهای شغلی و ایجاد بسترها و زمینه های کار آفرینی در سال 1384 تاسیس و در این راستا، برنامه ها و طرح های بسیاری را جهت توان افزایی جوانان به خصوص زنان سرپرست خانوار در سطح ملی و استانی با همکاری نهاد هایی مانند معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، دفتر امور بانوان و دفتر امور اجتماعی استانداری، سازمان فنی حرفه ای، دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر قم اجرا نموده است.

در طرح ملی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار که از سال 1399 برای 280 نفراز زنان بد سرپرست وبی سرپرست استان شروع شده است، طی ارزیابی های انجام شده از حدود 1000 زن سرپرست خانوار، حدود 400 نفر که آمادگی روحی  و شرایط  ورود به بازار کار را داشتند، انتخاب شده و در طرح قرار گرفتند و در کنار آموزش های اعتماد به نفس، مهارتهای زندگی، بازاریابی و... جهت آموزشهای مهارتی  به فنی حرفه ای معرفی گردیدند.

با توجه به شرایط سخت و خاص کرونا تا کنون بیش از ۹۰ درصد طرح پیش رفته در خط پایانی اجرای آن هستیم.

تشریح تفاهم نامه منعقده فی مابین موسسه علم جویان جوان و معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری جمهوری


 زهره بوکائی رئیس هیات مدیره موسسه علم جویان جوان گفت: طبق تفاهم نامه منعقده فی مابین موسسه علم جویان جوان و معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری جمهوری، تعهدات موسسه در پروژه، باید در ۳ فاز اجرا می گردید:

فاز اول طرح شامل شناسائی، ارزیابی سلامت روان و استعدادیابی متقاضیان طرح و سپس اجرای حضوری و گاها مجازی آموزش های اعتماد به نفس و سپس معرفی منتخبین طرح به استانداری قم جهت تایید و ارسال به سازمان آموزش فنی و حرفه ای جهت کسب مهارتهای فنی بود که بطور کامل به اتمام رسید.

فاز دوم نیز شامل اجرای آموزش های بازاریابی بصورت حضوری و مجازی درکنار آموزش های فنی حرفه ای برای منتخبین طرح می باشد که برای بیش از نیمی از مشمولین طرح به اتمام رسید و برای نیمی دیگر نیز درحال اجراست.

و در نهایت فاز سوم فرآیند اتصال به بازار است که در این خصوص  نمایشگاه در تعهدات موسسه قرار گرفته بود و موسسه چندین برنامه فوق العاده نیز جهت اثر بخشی بیشتر طرح در آن گنجانیده شد که ازجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-  آموزش مهارتی (مزاج شناسی، اصلاح سبک زندگی و تولید محصولات گیاهی مانند کرم های گیاهی، رژ لب، رژ گونه، سایه، خط چشم، ریمل، سرمه، پنکک و انواع روغن گیری بخصوص روغن‌ گیری جوانه گندم)

۲-  برنامه نشست خبری جهت اطلاع رسانی بیشتر به عموم مردم در خصوص دستاورد های طرح در زمینه های مختلف مهارتی از جمله  محصولات ارگانیک و طبیعی گیاهی که اخبار آن در سایت https://elmjoyanjavan.ir قابل مشاهده است.

۳. راه اندازی سایت فروشگاه آنلاین هلیون 213 به آدرس https://213.team  و پیج اینستاگرام موسسه به آدرس https://instagram.com/heliyon213 جهت فروش محصولات کارآفرینان طرح

۴.توسعه بخش آموزش های مجازی در سایت آموزشی به آدرس https://213.academy

 لازم به یادآوری است که علاوه بر سازمان های همکار در اجرا و هماهنگی در این طرح مانند سازمان آموزش فنی حرفه ای، دفتر امور بانوان استانداری قم و معاونت اجتماعی استانداری، نهاد هائی مانند دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با کمک جهت شناسائی زنان بد سرپرست، مرکز کودکان کار با کمک به تسهیلات اشتغال تعدادی از منتخبین طرح و دیگر مراکز همکار، همیاری خوبی با ما داشته اند که از همه همکاران عزیز در این طرح بی نهایت سپاسگزارم.

شماره تماس 09193501377
09191529257

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =