پیام خانواده- شرکت آمریکایی فایزر تمام داروهای ترک سیگار خود تحت برند «چانتیکس» را بعد از 15 سال به علت دارا بودن سطوح بالای مواد سرطان‌زا به نام نیتروزامین فراخواند.

داروی ترک سیگار فایزر چرا از بازار جمع شد؟/ سرطان‌زایی پس از 15 سال درآمدزایی!

به گزارش پیام خانواده،خبرگزاری رویترز نوشت شرکت آمریکایی فایزر تمام داروهای ترک سیگار خود را تحت برند چانتیکس Chantix فراخوانده است، اما دلیل این فراخواندن چیست؟

* سرطان‌زا بودن، عامل جمع‌آوری داروهای ترک سیگار

داورهای ترک سیگار شرکت فایزر دارای سطوح بالای مواد سرطان‌زا به نام نیتروزامین است؛  براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف طولانی مدت این دارو می تواند منجر به افزایش احتمال ابتلا به سرطان در انسان شود. با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است این دارو  برای بیمارانی که در حال حاضر این دارو را مصرف می‌کنند، خطر فوری ندارد و بیمارانی که داروی یاد شده را مصرف می‌کنند باید به مصرف داروهای فعلی خود ادامه دهند تا اینکه داروساز آنها جایگزینی ارائه دهد یا پزشک آنها درمان متفاوتی را تجویز کند.

* فراخون تمام دزهای دارو را شامل می‌شود/ جمع‌آوری پس از ۱۵ سال درآمدزایی

این سازمان یادآور شد: فراخوان برای همه قرص‌های ۰.۵ میلی گرم و ۱ میلی گرم وارنیکلین را شامل می‌شود. داروی شرکت فایزر در  ماه مه سال ۲۰۰۶ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان داروی ترک سیگار برای بزرگسالان بالای ۱۸ سال تأیید شد و از آن زمان توزیع و مصرف این دارو آغاز شد.

* توقف توزیع از ماه ژوئن

فایزر در ابتدا توزیع این دارو را در ماه ژوئن متوقف کرد و تا کنون تعداد زیادی از این دارو را فراخوانده است. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که توقف توزیع با احتیاط فراوان انجام شد و منتظر آزمایش‌های بیشتر است. سپس فایزر فراخوان را به تعداد بیشتری از داروهای ترک سیگار در ماه اوت افزایش داد.

انتهای پیام/ 

سیگار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =