روشنا

پیام خانواده_دبیر رویداد روشنا گفت: اکثر ایده های برتر در حوزه اپلیکیشن و گسترش خدمات و فرهنگ اربعین در فضای مجازی هستند.

به گزارش پیام خانواده،؛‌ در مرحله نهایی رقابت ایده های واصل شده به دبیرخانه نخستین رویداد شناسایی و پرورش ایده های اربعینی(روشنا)، و همزمان با آغاز محرم الحرام ، 18 ایده راه یافته به مرحله نهایی با هم رقابت و در نهایت ایده های اول تا سوم معرفی شدند.

بنابراین گزارش، در این آیین که در مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق برگزار و به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد ایده های موفق به راهیابی به مرحله نهایی پس از معرفی، مورد نقد و ارزیابی شش داور حاضر، آقایان صمیمی، حمیدیا، قیدرلو، ذولفقار زاده، مطهری نژاد و احمدی قرار گرفت. در این برنامه، هر یک از ایده پردازان و تیم ها، که در دوره پرورش ایده زیر نظر راهبران متخصص فناوری نرم و نواوری شرکت کرده بودند، ضمن معرفی بوم خود، در نماهنگی مساله و راه حل مورد نظر را معرفی می کردند.در نهایت و پس از یک رقابت بسیار سنگین، ایده مصباح الهدی با ارائه سرتیم گروه آقای یعقوبعلی موفق به کسب مقام اول و دریافت جایزه 50 میلیون ریالی شد.

شش ایده برتر اربعینی برای اجرایی سازی در مناسک اربعین معرفی شدند/ ارسال ۱۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه روشنا

همچنین ایده اربعین ایونتز با سرگروهی آقای شیری نیز به مقام دوم رسید و موفق به کسب جایزه سی میلیون ریالی شد. چهار ایده هم به مقام سوم رسیده و هر یک 10میلیون ریال جایزه دریافت نمودند که عبارت از ایده های «شبکه شباب الزیب» با سرگروهی خانم حانیه پایور، ایده موکب حضرت رباب با سرگروهی بنت الهدی قابوستیان، ایده دستگیر با سرگروهی سینا سروی و ایده لایو 360درجه با سرگروهی محمدجواد منفرد بود.

در آیین اختتامیه و اعلام برگزیدگان روشنا که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار گردید اعلام شد ایده های موفق با همکاری ستاد و سایر نهادهای فرهنگی و خدماتی و حامیان مردمی، در مسیر اجرا و شتابدهی قرار خواهند گرفت.

شش ایده برتر اربعینی برای اجرایی سازی در مناسک اربعین معرفی شدند/ ارسال ۱۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه روشنا

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در اولین وبینار بررسی ارزیابی ایده‌های اربعینی در رویداد «روشنا» که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از برگزارکنندگان این رویداد مهم و اثر بخش از دانشگاه امام صادق علیه السلام و مرکز نوآوری دانشگاه و مدیریت متعهد و توانمند این مرکز تشکر می‌کنم و همچنین از اندیشکده راهبردی اربعین و مدیریت آن که در طراحی و پیگیری طرح روشنا که اربعین ۹۸ در کربلای معلی در مقر ستاد فرهنگی اربعین رونمایی شد و در این 10 ماه با تلاش مستمر در این  وضیعت خاص این طرح به ثمر نشست، تشکر داریم.

وی افزود: امیدواریم این کار مطلع مبارکی باشد و به یمن الطاف حضرت سید الشهدا علیه السلام به یک نهاد مستحکم و پربار برای این مسیر نورانی باشد و کمکی به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه سازی تمدن نوین اسلامی گامی موثر واقع شود. لازم می دانم از تلاش اساتیدی که با برگزاری جلسات متعدد و صرف ساعت‌ها گفتگو و بررسی عالمانه به داوری این آثار پرداختند صمیمانه تشکر کنم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: در گام اول با تبلیغ و اطلاع رسانی محدود 177 ایده ارایه شده است، خود این موضوع گواه بر موفقیت نسبی این طرح و به بار نشستن زحمات دوستان در اندیشکده بوده است. ضرورت این کار از چند سال پیش احساس شد و رایزنی‌هایی برای پاسخ به این نیاز انجام گرفت که گام اولیه از سوی اندیشکده راهبردی برداشته شد.

وی یادآور شد: امروز اربعین یک پدیده بزرگ و با ابعاد مختلف و مسائل متنوع  و ظرفیت عظیم است که برای حل مسائل آن و شناخت زوایای پیدا و پنهان آن و شناسایی ظرفیت‌های بی‌نظیرش نیازمند مشارکت نخبگان و اهل دانش و صاحب نظران و فرهیختگان در ارایه راه حل‌ها و ایده‌ها و طراحی‌ها برای ارتقا و استفاده از ظرفیت‌های آن هستیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: این امر مستلزم فراهم شدن بسترها و طراحی درست فرآیندها برای ارایه و دریافت و عملیاتی شدن ایده‌هاست، همچنین مستلزم سه امر مهم در کنار ساختار و بسترها، دانش، تلاش و استمرار است. گام اول در اندیشکده و در طرح روشنا برداشته شد و امیدواریم این آغازی برای یک جهاد علمی بزرگ و ماندگار باشد، گام مهم بعدی همت اندیشکده در معرفی و پیگیری ایده‌ها و پخته‌تر شدن آنها و همت و حمایت متولیان و خیرین است تا این ایده‌ها به یک محصول تبدیل شود .

وی تاکید کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  به سهم خود از این ایده‌ها در معرفی و پیگیری برای اجرا و تبدیل به محصول نهایت تلاش خود را به عمل خواهد آورد. امیدواریم دفتر پیگیری مشترک با اندیشکده تشکیل  شود تا از طرق مقتضی برای تحقق اهداف این طرح تلاش کند.

دکتر احمدی در این آیین با اشاره به مشارکت کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین در روشنا، بر تداوم این رویداد مهم و اشاعه آن در فضای بین المللی خصوصا تسهیل ایده پردازی علاقهمندان عرب زبان تاکید نمود.

شش ایده برتر اربعینی برای اجرایی سازی در مناسک اربعین معرفی شدند/ ارسال ۱۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه روشنا

دکتر محمد هادی همایون، رئیس انجمن علمی بین المللی اربعین نیز در این آیین، با تاکید بر سیر تاریخ حق که توالی بین ظهور و غیبت حقیقت عالم یعنی امام، بوده است، تاکید کرد: اقامه اربعین حتی در شرایط کرونایی و فقدان مناسک فیزیکی و پیاده روی زائران در مسیر  ها بسوی کربلا، خود می تواند مصداقی دیگر بر ظهور حقیقت، ورای کثرات و امور مادی عالم باشد و این به معنای تبدیل تهدید و و ابتلای کرونا به فرصتی  برای تمدن نوین اسلامی و حقیقت جویان عالم باشد.

دکتر نصراللهی دبیر رویداد روشنا نیز در این مراسم بر کیفیت بالای ایده ها و تفاوت ماهوی رویداد روشنا با سایر موارد مشابه و معمول در عرصه نوآوری تاکید و اذعان کرد: شرکت کنندگان با اخلاص و علاقمند رویداد که همگی از جوانان اربعینی بوده اند، در قالب شبکه نواوران و فناوران اربعین، همچنان روابط و هم افزایی را ادامه خواهند داد.

افتتاحیه رویداد روشنا، به همت مرکز نوآوری  و اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق و با همکاری تنگاتنگ کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین همزمان با مناسک اربعین سال گذشته(1398) در کربلای معلی برگزار و همزمان با شب اول محرم الحرام 1399 به فرجام رسید.

شش ایده برتر اربعینی برای اجرایی سازی در مناسک اربعین معرفی شدند/ ارسال ۱۷۷ ایده اربعینی به دبیرخانه روشنا

دکتر مطهری نژاد دبیر کمیته علمی روشنا در این مراسم اعلام کرد، سایت روشنا باز است و فرایند ثبت و شناسایی و ارتقای ایده های اربعین همچنان ادامه دارد و دور دوم این رویداد مهم هم اکنون آغاز شده است. علاقه مندان برای ثبت ایده می توانند به آدرس http://rowshana40.ir  مراجعه نمایند.

در پایان این مراسم، انگشتر اهدایی از سوی مقام معظم رهبری به پاس استمرار و مجاهدت بر فعالیت های علمی و راهبردی در عرصه زیارت اربعین، به مدیر اندیشکده راهبردی اربعین دانشگاه امام صادق علیه السلام اهدا شد.

دکتر حمیدیا مدیر مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق(ع) ضمن اهدای این هدیه ارزشمند گفت رویداد روشنا در راستای ایده پردازی و حل مسائل امت اسلامی در ظرف عظیم اربعین حسینی طراحی و اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =