رئیسی

پیام خانواده- رئیس جمهور گفت: واکسیناسیون مساله جدی کشور است و باید به هر نحوی از تولید داخلی و واردات، واکسن را تامین کرد. کانال‌هایی که قرار است واکسن وارد کنند، باید کانال‌های کاملا قابل اعتماد باشند و کار نیز کاملا تحت نظارت وزارت بهداشت انجام شود.

به گزارش پیام خانواده، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری خوزستان که امروز (۵ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع مشکلات خوزستان باید یک برنامه کوتاه مدت تعریف شود و در این برنامه کوتاه مدت و ضروری که باید مورد توجه باشد، اقدامات لازم پیش‌بینی شود و بخش‌های اجرایی از جمله آب، برق، کشاورزی و وزارت کشور پیگیری کنند تا در برنامه پیش رو و برای حل مشکلات، چه کاری باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات خوزستان نیازمند روحیه جهادی است، افزود: مدیران باید کار مضاعفی در خوزستان انجام دهند تا مشکلات حل شود. روحیه جهادی ایجاب می‌کند مدیران کار را با جدیت دنبال کنند و تنها به نامه نوشتن بسنده نکنند و مانند دوران دفاع مقدس، با انگیزه و اندیشه و پیگیری کارها را دنبال و موانع را رفع کنند.

رئیس جمهور گفت: باید در یک حرکت جهادی، عقب‌ماندگی‌های خوزستان را جبران کنیم و جبران این عقب‌ماندگی‌ها در گرو این است که کارها با روحیه بسیجی و جهادی دنبال شوند.

وی افزود: ضمن احترام به مدیرانی که از تهران به خوزستان می‌آیند و زحمت می‌کشند، باید گفت که کار خوزستان نیازمند این است که مدیران مستقر باشند و با استقرار مدیران، کار دنبال شود. هر چند مدیران پروازی با انگیزه کار را دنبال می‌کنند تا علاوه بر کار در تهران، مسائل استان را نیز انجام دهند اما کارها پا نمی‌گیرد.

رئیسی تصریح کرد: باید نسبت به مدیران پروازی در استان خوزستان تجدید نظر جدی صورت بگیرد و حتما مدیران مستقر که دغدغه استان را دارند در خوزستان مدیریت کنند. در مورد خوزستان و برخی دیگر از استان‌هایی که دارای مدیران پروازی هستند معتقد هستم که باید تجدید نظر شود و حتی‌المقدور از مدیران مستقر استفاده شود تا کار استان‌ها دنبال شود.

وی با تاکید بر نظارت دائم در دستگاه‌های اجرایی گفت: برای اینکه مجموعه اداری سالم بماند، نیازمند یک نظارت علی‌الدوام است. وقتی می‌گویم نظارت، منظور سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی نیست بلکه نگاه ما نظارت درون سازمانی است که باید توسط خود مدیران و با چشم‌های بینای آن‌ها انجام شود.

رئیس جمهور افزود: نظارت، وظیفه مدیران است و پس از آن مربوط به مسئولیت‌های برون سازمانی می‌شود. مدیران در سراسر استان نظارت کنند تا کارها دقیق، سریع و اثربخش انجام شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال در خوزستان گفت: از هر طرحی در راستای ایجاد اشتغال در خوزستان استقبال می‌کنیم. خوزستان، استانی است که آب دارد و در بسیاری از بخش‌های کشاورزی قطب است. باید به بخش کشاورزی خوزستان توجه خاص و ویژه شود تا شاهد برون‌رفت خوزستان از مشکلات اشتغال باشیم.

رئیسی تصریح کرد: فعال کردن بخش‌هایی از صنایع که ظرفیت خالی دارند یکی دیگر از موارد برای حل مشکلات اشتغال خوزستان است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ظرفیت خالی موجود در صنایع استان خوزستان باید فعال شود و در ایجاد اشتغال، از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی کشور نباید خام‌فروشی داشته باشیم، گفت: باید در خوزستان صنایع پایین‌دستی پتروشیمی ایجاد کرد تا شاهد ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در خوزستان و در حوزه پتروشیمی باشیم. در حوزه پتروشیمی وقتی می‌شود صنایع پایین‌دستی فعال شود و ایجاد اشتغال کرد و خام‌فروشی نکرد، باید این کار را انجام داد.

رئیس جمهور افزود: کشاورزی یک موضوع مهم در خوزستان و زمینه بسیار مهم در حوزه اشتغال است که باید به آن توجه کرد. وقتی صحبت از کشاورزی می‌شود، صنایع تبدیلی و فرآوری نیز مد نظر است تا با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم مشکلات اشتغال را مرتفع کنیم.

وی در خصوص اجرا و پیگیری اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بیان کرد: برای فاز دوم این طرح که بخش قابل توجهی از آن باقی مانده است از معاون اول درخواست خواهیم کرد که با برگزاری یک جلسه، این مساله را پیگیری کند. حتما مساله طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که می‌تواند اشتغال و رونق کشاورزی ایجاد و مشکلات خوزستان را حل کند را پیگیری خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه مشکل آب، مدیریت آب است؛ گفت: کمبود نزولات آسمانی را در برخی استان‌ها از جمله خوزستان داریم اما مساله اساسی‌تر از آب، مدیریت آب است. شورای عالی آب می‌تواند مشکل بسیاری از مناطق را حل کند و باید مدیریت آب را به خوبی دنبال کنیم.

وی افزود: مدیران باید با مردم حرف بزنند و مردم را از خودمان بدانیم. باید مسائل برای مردم تبیین شود و در بحث کشاورزی از اتحادیه‌های کشاورزی استفاده شود زیرا آن‌ها بهترین زمینه برای دنبال کردن نظرات هستند. اتحادیه‌های کشاورزی بازوان دولت هستند و باید در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه باشند.

رئیس جمهور بیان کرد: طرح آبرسانی و طرح فاضلاب در خوزستان به صورت عام و در اهواز به صورت خاص یک مساله کاملا با اولویت در دولت است که باید دنبال شود. باید زمان اجرای این طرح‌ها کوتاه شود و اعتبارات لازم تخصیص داده شود تا بتوانیم این کار را با سرعت و قوت دنبال کنیم. در رابطه با مسائل خوزستان نباید با تاخیر با آن‌ها برخورد شود. هیچگونه تاخیری در مسائل خوزستان جایز نیست.

وی افزود: برای محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی کنیم تا دست دلالان قطع شود و تولید برای کشاورزان صرفه داشته باشد و به مصرف‌کننده نیز اجحاف نشود. اگر زنجیره تولید و مصرف مدیریت شود و دست دلالان قطع شود و جریان دلالی به حداقل ممکن برسد، قطعا می‌توانیم کاری کنیم که تولید برای کشاورز صرفه داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به تشکیل شورای راهبردی خوزستان گفت: این شورا کمک بسیار خوبی برای دولت است و می‌توان مسائل استان خوزستان را در آن بررسی کرد. این شورا می تواند طرح‌هایی را به دولت پیشنهاد دهد و ما نیز از این طرح‌ها استفاده خواهیم کرد تا مشکلات خوزستان کاهش یابد.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در خوزستان بسیار ناراحت‌کننده است، افزود: قرار است در این هفته ظرفیت خوبی در بیمارستان طالقانی اهواز ایجاد و به دیگر ظرفیت‌های استان خوزستان ضمیمه شود تا بتوانیم خدمات‌رسانی را بهبود ببخشیم. باید تلاش شود وضعیت فعلی تغییر کند و هیچ بیماری روی زمین خوابانده نشود و به میزان مورد نیاز، تخت و دیگر تجهیزات تامین شود.

رئیسی در خصوص پیگیری حل مشکل پرسنل بهداشت و درمان گفت: حل مشکلات پرنسل بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های ما است. معوقه کارکنان حوزه بهداشت و درمان معنا ندارد و این مساله به هیچ عنوان قابل قبول نیست. این مساله را وزیر بهداشت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دنبال کنند تا عقب‌مانده‌ای در پرداخت‌ها به کارکنان حوزه بهداشت و درمان نداشته باشیم.

وی افزود: برای جلوگیری از مشکلات فصل پاییز در حوزه آب و فاضلاب در خوزستان، اقدامات موقت انجام شود تا مردم دچار زحمت نشوند و این کار باید در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد. لایروبی یک کار ضروری است که می‌تواند مانع بسیاری از تخریب‌ها و مشکلات برای مردم شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: واکسیناسیون مساله جدی کشور است و باید به هر نحوی از تولید داخلی و واردات، واکسن را تامین کرد. کانال‌هایی که قرار است واکسن وارد کنند، باید کانال‌های کاملا قابل اعتماد باشند و کار نیز کاملا تحت نظارت وزارت بهداشت انجام شود.

وی افزود: این مساله جان مردم است و نمی‌توان با آن تعارف کرد و وزارت بهداشت باید بر واردات واکسن به صورت جدی نظارت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =