فوتبال

پیام خانواده- امروز یا فردا آخرین فرصت ایران و صداوسیما برای پاسخگویی به AFC است و در صورتی که دو طرف به توافق نرسند، دیدار تیم ملی به خارج از خانه و زمین سوم منتقل می‌شود.

به گزارش پیام خانواده، در فاصله ۱۰ روز تا نخستین بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی قطر، هنوز محل میزبانی ایران از سوریه مشخص نشده و AFC در انتظار دریافت پاسخی از صداوسیمای ایران در ارتباط با مسائل مربوط به حق پخش تلویزیونی است!

در حالی که بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از شیوع ویروس کرونا در جهان و لغو بازی‌ها، فیفا حکم به میزبانی کشورها داده است، تیم ملی برای میزبانی بازی‌های خود در دور نهایی انتخابی جام جهانی به مشکل برخورده و AFC حق پخش تلویزیونی را گروکشی کرده تا مناقشه قدیمی خود با صداوسیما را حل و فصل کند.

* پایان ضرب الاجل تا ساعاتی دیگر

رایزنی میان مسئولان ایرانی و خارجی از چندین روز قبل ادامه دارد اما تا به حال پاسخ قانع کننده‌ای که منجر به تایید میزبانی تیم ملی در تهران شود، به AFC ارسال نشده است.

از چندین روز پیش تاکنون که میرشاد ماجدی آخرین هشدارها را در سایت فدراسیون فوتبال داده بود، مهلت زیادی نمانده و مطابق شنیده‌ها، امروز یا فردا آخرین فرصت ایران برای پاسخگویی به AFC است و در صورتی که دو طرف به توافق نرسند، این دیدار به خارج از خانه و زمین سوم منتقل می‌شود.

* AFC چقدر می‌خواهد؟

با توجه به بدهی‌های معوقه و هزینه حق پخش تلویزیونی این مسابقات، AFC و فیفا رقمی در حدود ۴ میلیون دلار مطالبه کرده‌اند که این مبلغ با توجه به محدودیت‌های بانکی و همینطور برخی دلایل صداوسیما، فعلا مورد تایید قرار نگرفته و پاسخ‌های لازم به دست نهادهای بین‌المللی فوتبال نرسیده است.

۴ میلیون دلار با رقم کنونی ارزهای خارجی در بازار ایران، چیزی در حدود ۹۸ میلیارد تومان می‌شود که باید اسناد و مدارک پرداخت این مبلغ به طور رسمی در اختیار مسئولان فیفا و AFC قرار گیرد.

* انتقال بازی‌ها به قطر

اگر صداوسیما این درخواست را نپذیرد و به هر دلیلی طرفین به توافق نرسند، تیم ملی باید ورزشگاهی را در خارج از کشور برای میزبانی بازی‌های خود معرفی کند که از قرار معلوم، قطر کشور مطبوع فدراسیون فوتبال برای میزبانی مقابل سوریه است.

البته قطر پیش از این هم میزبان سایر کشورها از جمله دیدار تیم‌های ملی چین و ژاپن شده است که به علت محدودیت‌های مربوط به مسافرت در دوران پاندمی کرونا، به این کشور منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، هنوز اخبار امیدوارکننده‌ای از حل و فصل مسائل میان دو طرف به گوش نرسیده و احتمال انتقال بازی‌ها به کشورهای منطقه وجود دارد مگر اینکه در ساعات باقی مانده صداوسیما نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را جلب کنند و در نهایت شاگردان اسکوچیچ در ورزشگاه آزادی از سوریه میزبانی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =