هواپیما

پیام خانواده- مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: نظارت بر پرواز فقط یک‌سوم ناوگان به دلیل شیوع کرونا، از سوی سازمان هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود و شرکت فرودگاه‌ها ساعت پروازی اضافه را در اختیار شرکت‌ها قرار نمی‌دهد.

به گزارش پیام خانواده ‌حسن خوشخو درباره موضوع نظارت بر پروازهای شرکت‌های هواپیمایی پس از صدور ابلاغیه تردد فقط یک‌سوم ناوگان هوایی به‌ دلیل شیوع شدید کرونا، اظهار داشت‌: در صنعت هوانوردی، سیستم‌های موازی زیادی داریم چون این صنعت حساس است و ضرورت دارد همه ملاحظات ایمنی در آن رعایت شود.

وی با اشا‌ره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت مجوز پرواز را صادر می‌کند، گفت: ما سامانه‌ای به نام سامانه «فلایت پرمیشن» (مجوز پرواز) داریم که شرکت‌های هواپیمایی در این سامانه درخواست صدور مجوز پرواز می‌دهند که ما بررسی و مجوز را صادر می‌کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: معمولاً در دنیا این مجوزها برای 6 ماه یعنی فصل بهار و تابستان و یا پاییز و زمستان صادر می‌شود بنابراین مجوزهای پروازهای امروز پیش از نوروز 1400 برای شرکت‌ها صادر شده است. 

خوشخو با یادآوری اینکه سازمان هواپیمایی کشوری مجوز کلی پرواز را برای ایرلاین‌ها صادر می‌‌کند، اظهار داشت: همچنین سامانه‌ای موازی، در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به نام «مجوز پروازی ساعتی» داریم که در این سامانه، فرودگاه‌ها بر اساس مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی، ساعت پرواز ایرلاین‌ها را مشخص می‌کنند و فرودگاه مشخص می‌کند چه ساعتی پروازها انجام شود. 

وی با اشاره به اینکه درواقع بر اساس ترافیک فرودگاهی، تکلیف ساعت پروازی مشخص می‌شود، گفت: این دو سامانه موازی که نام برده شد، برای صدور مجوز پروازها است، حال ما وقتی با ایرلاین مکاتبه می‌کنیم مبنی بر اینکه دو‌سوم پروازهای خود را کاهش دهند، این در سامانه شرکت فرودگاه‌ها نیز می‌نشیند و فرودگاه اجازه نمی‌دهد آن شرکت هواپیمایی، پرواز بیشتری داشته باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: درواقع سازمان هواپیمایی علاوه بر شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه‌ها نیز کاهش پروازها را اعلام می‌کند، بدین مضمون که به عنوان مثال اگر‌ هر روز 30 پرواز از آن فرودگاه انجام می‌شده است امروز 10 پرواز انجام شود و بدین ترتیب شرکت فرودگاه‌ها، آن ساعت پروازی را در اختیار شرکت هواپیمایی قرار نمی‌دهند، البته این کاهش پروازها در سیستم سازمان هواپیمایی نیز رصد و چک می‌شود.

بنابراین گزارش 24 مرداد امسال بود که اعلام شد: ‌طبق ابلاغیه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، تردد ناوگان مسافری با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی شامل پروازها، قطار، اتوبوس و خودروهای مسافری برون‌شهری به یک‌سوم کاهش می‌یابد و وزارت راه و شهرسازی در این حوزه نسبت به اعمال این مصوبه اقدام می‌کند؛ خودروهای حمل کالا و قطعاً قطارهای باری از این مصوبه معاف هستند (جزئیات بیشتر را از اینجا بخوانید).

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =