کد خبر: 4672
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۱
شناگر

پیام خانواده - سومین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک با دو پیروزی ارزشمند برای تیم والیبال مردان و بانوی بدمینتون‌باز ایران پیگیری شد. یک دونده ایران هم در آستانه اعزام با شوک مواجه شد.

سومین روز از سی و دومین دوره بازی‌های المپیک امروز دوشنبه چهارم مردادماه با برگزاری دیدار تیم ملی والیبال ایران و کسب یک پیروزی راحت برای ملی‌پوشان، اولین برد نماینده بدمینتون در تاریخ این بازی‌ها پس از ۵۰ سال، شکست بوکسور ایران برابر نماینده میزبان و مسابقه شناگر ایران در توکیو دنبال شد.

پیروزی بی دردسر شاگردان آلکنو در توکیو
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی بازی‌های المپیک توکیو صبح امروز به مصاف تیم ونزوئلا رفت. شاگردان آلکنو ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ پیروز شدند. در ست دوم ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ تیم ونزوئلا را مغلوب کرد. در ست آخر هم والیبالیست‌های ایران توانستند با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ از رقیب پیشی بگیرند. در نهایت تیم والیبال ایران در یک بازی راحت و بی دردسر صاحب پیروزی سه بر صفر شد. هر چند این بازی بدون تماشاچی و در سالن خالی برگزار شد اما کمیته برگزاری با پخش آهنگ‌هایی از خوانندگان ایرانی فضای شاد و جالبی را برای ایران فراهم کرد. تیم ایران در سومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف تیم کانادا خواهد رفت.

پیروزی تاریخی دخترایرانی و رکورد یک شناگر/اتفاق تلخ برای یک دونده

بازگشت خوش خبر و افروزی از قرنطینه

سرپرست و فیزیوتراپ والیبال ایران بعد از دو روز، از ممنوع‌الخروجی در آمدند. آنها به دلیل نزدیک بودن با یک فرد مبتلا به کرونا در هواپیما، ۶ روز بعد از ورود به دهکده برای همراهی تیم ملی اجازه خروج از اتاق‌هایشان را نداشتند.

اولین پیروزی آقایی در بدمینتون

ثریا آقایی نماینده بدمینتون ایران که پس از نیم قرن این رشته را صاحب سهمیه المپیک کرده است در اولین مسابقه خود امروز به مصاف نماینده مالدیو رفت. آقایی این مسابقه را با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. دومین دیدار وی روز چهارشنبه برابر نماینده چین خواهد بود. این اولین پیروزی تاریخی بدمینتون ایران در المپیک است.

پیروزی تاریخی دخترایرانی و رکورد یک شناگر/اتفاق تلخ برای یک دونده

موسوی باخت و حذف شد

سید شاهین موسوی بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف ژاپنی از رقابت‌های المپیک حذف شد. به این ترتیب ایران تنها یک نماینده دیگر در بوکس دارد. شه‌بخش روز چهارشنبه در دومین دیدار خود به مصاف نماینده کوبا خواهد رفت.

پیروزی تاریخی دخترایرانی و رکورد یک شناگر/اتفاق تلخ برای یک دونده

شوک به دوومیدانی ایران

تیم ملی دوومیدانی ایران متشکل از احسان حدادی، حسن تفتیان و فرزانه فصیحی در حالی یکشنبه شب راهی توکیو شدند که مهدی پیرجهان دونده المپیکی کشورمان در ماده ۴۰۰ متر با مانع به دلیل مثبت شدن تست کرونایش از سفر بازماند. احسان حدادی هم که یک بار اعلام کرده بود شاید به المپیک نرود در نهایت راهی این بازی‌ها شد. حدادی گفته است: شاید آخرین المپیکم باشد شاید هم نه!

بالسینی رکورد زد و حذف شد!

تنها نماینده شنای ایران در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو به آب زد. متین بالسینی که با سهمیه یونیورسالیتی جواز حضور در المپیک را گرفته بود در ماده پروانه مسافت ۲۰۰ متر در دسته خود با رکورد یک دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه دوم شد و رکورد ملی را نیز ارتقا بخشید. بالسینی برای تعیین تکلیف صعود یا حذف خود در این مرحله منتظر رکوردهای شناگران دیگر شد اما با ثبت رکوردهای بهتر، این شناگر نتوانست به مرحله بعد صعود کند و از دور مسابقات کنار رفت.

پیروزی تاریخی دخترایرانی و رکورد یک شناگر/اتفاق تلخ برای یک دونده

نمایشگاه ایران زیبا در قلب ژاپن

مراسم افتتاحیه «نمایشگاه ایران زیبا» که بخشی از فعالیت‌های فرهنگی شده برای المپیک است با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، سفیر ایران در ژاپن، رئیس ستاد فرهنگی المپیک و.... برگزار شد.

مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن در آئین گشایش نمایشگاه ایران زیبا که در محل سفارت ایران با حضور مقامات ارشد ورزش دو کشور در حال برگزاری است؛ گفت: این نمایشگاه جلوه‌ای کوچک از عظمت تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی در بستر تاریخ و تمدن بشری است که دو ملت ایران و ژاپن سهم بزرگی در حفظ و نگهداری آن در طول بیش از هزار سال تعاملات مردمی داشته‌اند.

پیروزی تاریخی دخترایرانی و رکورد یک شناگر/اتفاق تلخ برای یک دونده

تنها ۳۰ ثانیه بدون ماسک روی سکو باشید!

کمیته بین‌المللی المپیک پروتکل‌های کرونا را در المپیک توکیو تعدیل کرده تا به مدال‌آوران اجازه دهد برای مدت ۳۰ ثانیه روی سکوهای قهرمانی ماسک خود را بردارند تا از آنها عکس گرفته شود. کمیته بین‌المللی المپیک دلیل این تغییر در تصمیم‌گیری خود را برای ثبت چهره و احساسات ورزشکاران در یک لحظه منحصر به فرد بیان کرده است. پیش از این کمیته برگزاری رقابت‌ها به ورزشکاران تاکید کرده بود که به هیچ عنوان ماسک‌های خود را برندارند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول تا هفدهم مردادماه در توکیو برگزار می‌شود. کاروان ایران تاکنون صاحب یک نشان طلا از رشته تیراندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =