میرخانی

پیام خانواده- عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس گفت: در اندیشه دینی خانواده مرکز و قطب زندگی بشر است که مجموعه نهادها و نظامات اجتماعی بایستی برای ساماندهی آن تلاش نمایند.

به گزارش پیام خانواده،  عزت السادات میرخانی با اشاره به اهمیت نهاد خانواده در رشد و تعالی انسان‌ها و همچنین جامعه اظهار داشت: اولین نیاز انسان از خانواده حریم خصوصی و حرم امنی است که با اراده ارکان آن شکل می‌گیرد.
وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت اولین مامن و خاستگاه رشد و تکامل و تعلیم‌وتربیت بر پایه‌ای وحدت، همدلی، صداقت و تفاهم خانواده است.
میرخانی افزود: رمز خلافت و عبودیت بر اساس پذیرش مسئولیت در آن شکل می‌گیرد و خدمتگزاری اصلی در نظام خلقت است از این نهاد آغاز می‌شود.
 وی ادامه داد: برخلاف تعاریف اجتماعی که خانواده را جزئی از اجتماع و اولین هسته آن می‌شمارند در اندیشه دینی خانواده مرکز و قطب زندگی بشر است که مجموعه نهادها و نظامات اجتماعی بایستی برای ساماندهی آن تلاش نمایند، زیرا سلامت نسل، نفس و عقل و دین و مال که از مقاصد ضروری خلقت و غایت آفرینش است، در اینجا شکل می‌گیرد.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌مدرس تصریح کرد: در تعریف خانواده و سیاست‌های کلان در نظام جمهوری اسلامی ایران در اسناد بالادستی در اصل دهم، بیستم و حتی بیست و یکم تعریف خانواده به‌عنوان واحد بنیادین جامعه معرفی و قداست و حمایت از آن در همه قوانین تبیین شده است.
وی تأکید کرد: در سیاست‌های کلی خانواده که در تاریخ شهریورماه ۹۵  طی ۱۶ بند در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردید، قوای سه‌گانه موظف به اجرای آن شدند اما فرهنگ‌سازی، ایجاد نهضت ملی برای تحقق این اهداف دچار سهل‌انگاری و تعویق شده است.
میرخانی تأکید کرد: مسائل عمدهای که مثل معیشت زندگی، ایجاد فضای امن برای رشد لازم، مسئله مهم فرزندآوری، ارائه سبک زندگی اسلامی در رسانه، مقابله با جنگ نرم علیه خانواده، ایجاد فرصت برای ارتقای بینشی و منشی مناسب در اعضای خانواده، تبیین مبانی مسئولیت‌پذیری به‌جای مطالبه‌گری، ایجاد مهارت در عدم وابستگی، مبارزه با اشرافی‌گری و سایر مفاد ۱۶ گانه که نه در نظام تقنین، نه در نظام اجرا و نه در سیاست‌های عادلانه نظام قضایی ایجاد نشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =