تسهیلات اهل قلم

پیام خانواده - جدول اعطای تسهیلات کرونایی به عرصه نشر نشان می‌دهد ۵۷۸ نفر از اهالی قلم و ۶۶۳ ناشر تسهیلات حمایتی دریافت کرده‌اند.

به گزارش پیام خانواده، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره تسهیلات کرونایی که هفته گذشته در این رسانه منتشر کرد اظهار داشت: گزارش استانی تسهیلات حمایتی معاونت فرهنگی (تحفه) نشان می‌دهد جمع کل تسهیلات اعطایی در ۳۲ استان ۵۲۰ مورد است. 

وی به سامانه «کارا» هم اشاره کرد و بیان داشت: گزارش مرحله دوم تسهیلات کرونایی از طریق سامانه «کارا» نشان می‌دهد، جمع کل تسهیلات هزار و ۷۱۳ مورد بوده است که این میزان میان ناشران، اهالی قلم، کتابفروشان، چاپخانه‌داران و واردکنندگان کتاب توزیع شده. البته در این فهرست واردکنندگان کتاب تعداد اندکی هستند.

در ادامه جدول اعطای تسهیلات کرونایی به عرصه نشر را برای مخاطبان منتشر می‌شود:

 حمایت از 578 اهل قلم در خصوص جزئیات تازه از اعطای تسهیلات کرونایی به ناشران

در این جدول مشخص شده ۵۷۸ نفر از اهالی قلم، ۶۶۳ ناشر، ۱۹۴ کتابفروش، ۲۷۶ چاپخانه‌دار و ۲ نفر از واردکنندگان تسهیلات کرونایی از سامانه کارا دریافت کرده‌اند.

در ادامه اما از سوی این رسانه جدولی دیگر از «ناشران» مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در سامانه «تحفه» منتشر می‌شود. 

 حمایت از 578 اهل قلم در خصوص جزئیات تازه از اعطای تسهیلات کرونایی به ناشران

آمار نشان می‌دهد بیشترین تسهیلات حمایتی را ۳۱۱ ناشر از تهران، ۴۵ ناشر از قم، ۳۰ ناشر از خراسان رضوی و ۱۵ ناشر از البرز و ۱۴ ناشر از همدان دریافت کرده‌اند.

جالب اینکه ناشران بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اصلا تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند. ولی در تمام استان‌ها مجموعا ۵۲۰ ناشر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =