المپیاد ورزشی

پیام خانواده - رئیس سازمان جوانان از فعال شدن المپیاد ورزشی جوانان بعد از ماه مبارک رمضان با آموزش جنگل نوردی، کوهنوردی و کویر نوردی خبر داد.

به گزارش پیام خانواده، آئین رونمایی از طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور جهت احیای منابع طبیعی، اختتامیه مسابقه نهال کاری جوانان، و رونمایی از طرح «سحاب»، همزمان با هفته هلال احمر، با حضور دبیرکل جمعیت، رئیس سازمان جوانان هلال احمر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر نیز در این آئین با بیان اینکه ما با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برای توسعه فعالیت‌های بشردوستانه اهداف مشترکی را دنبال می‌کنیم. خاطر نشان کرد: در راستای اجرای طرح نهال کاری در سال گذشته، ۳۰ هزار اصله نهال توسط ۱۰ هزار عضو داوطلب کاشته شد و ۲۰ هزار نهال نیز در سراسر استان‌ها توزیع شده است.

گل فشان با اشاره به اینکه طرح نهال کاری در استان چهار محال و بختیاری با ایجاد «بوستان جاودانگی» یادمان ایثارگر فداکار هلال احمر سید محمد مهدی حسینی اردلی آغاز شد، افزود: در سال گذشته کاشت نهال در ۲۲ استان انجام شده است و در بقیه استان‌ها به خاطر شرایط کرونا و وضعیت قرمز استان‌ها در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اعزام کاروان‌های نیکوکاری برای ارائه فعالیت‌های بشردوستانه در حوزه منابع طبیعی مثل بیابان زدایی و فرهنگ سازی بین جوانان گفت: دبیرخانه برنامه‌های سازمان جوانان به استان‌ها واگذار شده و هم اکنون نیز دبیرخانه کاروان‌های نیکوکاری به استان چهارمحال و بختیاری واگذار شده است.

گل فشان با اشاره به رونمایی از طرح «سحاب» سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه ادامه داد: در اجرای این طرح، ۸۰۰ اکیپ شرکت دارند که ۴۰۰ نفر از آنها با دوچرخه و ۴۰۰ نفر پیاده با شعار «جوان سالم، جهان سالم» و «همه جا برای همه» فعالیت‌های بشردوستانه امدادی و فرهنگی انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جوانان، همچنین به فعال شدن المپیاد ورزشی جوانان بعد از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار کرد: جنگل نوردی، کوهنوردی و کویر نوردی از برنامه‌های ما برای بهره‌مندی اعضای جوان از آموزش‌های سازمان است.

در ادامه محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل هلال احمر در این آئین با بیان اینکه یکی از اهداف جمعیت هلال احمر حمایت از زندگی و سلامت انسان هاست، اظهار کرد: در هلال احمر فعالیت‌های داوطلبانه منطبق با اهداف بشر دوستانه است و اگر بخواهیم این اهداف را در جایی ارائه کنیم در واقع به دنبال رسیدن به هدف بزرگ‌تری هستیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه موضوع منابع طبیعی از دیرباز در هلال احمر مورد توجه بوده است، افزود: آمارهای واقعی و بالایی از فعالیت اعضا در استان‌ها وجود دارد که به احیای جنگل‌ها و مراتع ختم می‌شود و این کاری است که به لحاظ جهانی هم مورد توجه فدراسیون بین‌المللی قرار گرفته است و در داخل نیز مسئولان نظام به آن توجه زیادی دارند.

قوسیان مقدم بیان کرد: باید در سازمان جوانان به گونه‌ای برنامه ریزی شود که از پتانسیل و ظرفیت جوانان در کنار فعالیت‌های فرهنگی و بشر دوستانه در برنامه‌های اقتصادی نیز استفاده شود تا مقداری از مشکلات اقتصادی کشور کمتر شود؛ جوانان توانمند هلال احمر جهت زندگی بهتر و سلامت انسان‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تولید گیاهان دارویی در هلال احمر افزود: در بحث تولید گیاهان دارویی باید ظرفیت جدیدی در حوزه جوانان ایجاد کرد، و از انرژی و توان جوانی اعضا در بحث مراتع و جنگل‌ها و گیاهان دارویی به عنوان یک کار خیر استفاده کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اگر در بحث آبخیز داری نیازی به نیروی انسانی وجود دارد، باید سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری مزایایی برای نیروهای داوطلبی که در این طرح شرکت می‌کنند در نظر بگیرد. گفت: مدیریت و اجرای این طرح باید به نفع کشور و جوانان باشد.

وی با بیان اینکه اگر پوشش گیاهی خوب و مناسبی داشته باشیم حادثه سیل نخواهیم نداشت، افزود: با وقوع سیل صدها میلیارد خسارت به زیر ساخت‌های کشور وارد می‌شود و اگر در زمینه احیای جنگل، مراتع و آبخیزداری فعالیت داشته باشیم می‌توانیم با پیشگیری از وقوع سیل به سود کشور گام‌های مؤثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ذخایر کشور می‌تواند به ارتقای توان اقتصادی کشور کمک کند، عنوان کرد: ما آمادگی داریم در اجرای طرح کاروان نیکوکاری، با تکیه به اعضای داوطلب و جوانان هلال احمر در حوزه حفظ منابع و آبخیز داری همکاری و مشارکت داشته باشیم.

قوسیان مقدم در پایان تاکید کرد: جوانان در دوره عضویت در هلال احمر باید به درجه‌ای از توانمندی برسند تا در آینده اداره امور کشور را در دست بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =