کد خبر: 4015
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۳
کتاب

پیام خانواده - درگذشت یکی از شاعران پیشکسوت آیینی کشور و خبرهایی از سه‌جایزه ادبی، ازجمله مهم‌ترین خبرهای حوزه کتاب و نشر در این‌هفته بودند.

به گزارش پیام خانواده، گزارش اخبار برگزیده حوزه کتاب و نشر در این‌هفته، یکی از کم‌خبرترین گزارش‌های چندسال گذشته است. این‌گزارش ۶ خبر را شامل می‌شود که البته مراسم‌های شب احیا و تعطیلی میان هفته، در کم‌بودن خبرهای مهم و جریان‌ساز این‌هفته بی‌تاثیر نیست.

درگذشت یک‌شاعر آیینی، سه‌خبر از دوسالانه کارتون‌کتاب، جایزه ملک‌الشعرای بهار و جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله خبرهای مهم هفته‌ای بودند که گذشت. اختصاص یارانه ۷۰ درصدی خرید کتاب الکترونیک برای باشگاه کتاب‌خوانی کودک و نوجوان و یک‌خبر از فعالیت‌های فرهنگی ایران در اوگاندا، دو خبر پایانی این‌گزارش هستند.

در ادامه مهم‌ترین خبرهای حوزه کتاب را در این‌هفته از نظر می‌گذرانیم؛

درگذشت قاسم آهنین‌جان

قاسم آهنین‌جان شاعر آیینی کشور که از مدتی پیش به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، دوران سختی را می‌گذراند، روز سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت درگذشت. سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در پیامی که روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت منتشر شد، درگذشت این‌شاعر پیشکسوت آیینی را تسلیت گفت.

معرفی هیئت داوران پنجمین دوسالانه کارتون کتاب

اعضای هیئت داوران پنجمین‌دوره دوسالانه بین‌المللی کارتون‌کتاب متشکل از سه داور خارجی و چهار داور ایرانی، روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت توسط دبیرخانه این‌رویداد در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شدند.

انتشار فراخوان چهارمین دوره جایزه ملک‌الشعرا بهار

دیگر خبری که روز یکشنبه این‌هفته منتشر شد، انتشار فراخوان چهارمین دوره جایزه ملک‌الشعرای بهار بود که توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران انجام شد.

معرفی آثار برتر جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری

۱۵ قصه‌ بخش «قصه‌گویی برتر» بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز دوشنبه این‌هفته توسط دبیرخانه این‌جشنواره معرفی شدند.

اختصاص یارانه ۷۰ درصدی خرید کتاب الکترونیک برای باشگاه کتاب‌خوانی

طبق خبری که روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه این‌هفته منتشر کرد، اعضای باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان می‌‏توانند از تخفیف ۷۰ درصدی برای خرید کتاب الکترونیک از دو پلتفرم کتابخوانی اقدام کنند.

برپایی نمایشگاه ایرانی کتاب و محصولات قرآنی در کامپالا

طبق خبر دیگری که یکشنبه این‌هفته منتشر شد، رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا اعلام کرد همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، برای آشنایی اندیشمندان و شخصیت‌های دینی، فرهنگی، علمی و اقشار مختلف مردم اوگاندا به اهمیت و برکات ماه مبارک رمضان، ترویج و گسترش فرهنگ، معارف و علوم قرآن مجید، نمایشگاهی از کتاب و محصولاتی قرآنی در فضای باز رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کامپالا برپا شده که تا روز عید فطر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =