کد خبر: 3966
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۶
مجیدی

پیام خانواده- کمالوند به طور شوکه کننده ای از استقلال جدا شد .

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز (دوشنبه)، حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال، با برگزاری نشستی مجازی، پاسخگوی برخی سوالات درباره وضعیت و شرایط باشگاه بود.

او در ابتدا گفت: جا دارد صعود مقتدرانه تیم استقلال را به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به هواداران تبریک بگویم. در شب‌های قدر هستیم و طاعات و عبادات شما قبول باشد. روز کارگر و روز معلم را به همه معلمان و کارگرانی که استقلالی هستند و دل‌شان در کنار ماست، تبریک می‌گویم. امیدوارم بتوانیم در سه رقابت پیش‌رو با همین قدرت ادامه دهیم و ما هم قول می‌دهیم همه مقدمات تقویت تیم را فراهم کنیم و تیم را به قله پیروزی برسانیم. در نهایت آرزو می‌کنم همه شما در کنار خانواده خود، از ویروس کرونا دور باشید.

نظری در ادامه به سوالات مطرح شده پاسخ داد که به شرح زیر است:

* برای خیلی از اهالی رسانه و هواداران سوال است که چرا باشگاه استقلال همواره از پرسپولیس و دیگر رقیبان در مباحث مختلف مثل درخواست تعویق بازی، بسترسازی برای متقاعد کردن مسوولان لیگ و فدراسیون برای محقق شدن نیت و هدفی ولو اگر به ضرر سایر تیم‌ها باشد، و واکنش نشان دادن به تحرکات خطرناک و حاشیه‌ساز رقیبان و رسانه‌های وابسته چند گام عقب و منفعل است؟ تا کی باید شاهد دستبرد به داشته‌های فنی و مالی و معنوی استقلال توسط رقیبان بود و واکنش مناسب نبینیم؟ چرا تاکنون کسی پاسخ امثال برخی را برای اظهارات خلاف واقع درباره برابر شدن شرایط داربی برگشت نداده است؟  اگر اقدامی صورت گرفته و شکایتی شده و پیگیری‌ها به نتیجه رسیده انتظار شفاف‌سازی داریم.

- این مساله درست نیست و برخی اوقات اوضاع ما بهتر بوده است. درباره تغییر بازی‌ها مدیر رسانه باشگاه، نظر خود را داده است اما ما در کل تابع برنامه سازمان لیگ هستیم و امیدوارم با عدالت برنامه‌ها صورت بگیرد و باید مثل نیم‌فصل اول بازی‌ها انجام شود تا انتظار عدالت داشته باشیم. ما حتما پیگیر حقوق استقلال هستیم و تلاش می‌کنیم منافع باشگاه را تامین کنیم.

* فشارها برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس همچنان ادامه دارد. شما به عنوان عضو هیأت مدیره استقلال این موضوع رو در برهه زمانی فعلی به سود باشگاه می‌دانید یا به ضرر آن؟

- موضوع خصوصی‌سازی موضوعی است که قانون اساسی به آن اشاره می‌کند که امور غیر دولتی را مردم اداره کنند و تلاش می‌شود تا باشگاه‌ها خصوصی شوند و به نظر من باید کل فوتبال خصوصی شود. شاید برخی زیرساخت‌ها وجود نداشته باشد اما انتظار این است تمام باشگاه‌ها خصوصی شوند. آن چیزی که سهم وزارت ورزش بوده است، انجام شده است و امیدوارم تمام ملزومات لازم در دیگر نهادها انجام شود و امکانات لازم برای خصوصی‌سازی انجام شود.

* با توجه به سوابق نه چندان درخشان باشگاه در سنوات گذشته به منظور حفظ شاکله تیمی، مدیران فعلی باشگاه چه تضمینی برای حفظ بازیکنان در پایان فصل می‌دهند، به خصوص که حریفی سرسخت به اسم الهلال را در آسیا داریم و می‌توان امید داشت با عبور از این تیم به فینال آسیا راه یافت؟

- مدیرانی که الان در باشگاه مسوولیت دارند، نشان دادند که می‌توانند سابقه منفی را نداشته باشند و توانستیم شاکله تیم را حفظ کنیم. هر چند علی کریمی و روزبه چشمی از ما جدا شدند و بازیکنان خوبی در ادامه راه به ما اضافه شدند و این نشان می‌دهد تجربه کار ما منفی نیست و تلاش می‌کنیم همین فضا را ادامه دهیم و می‌خواهیم در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق باشیم و تلاش می‌کنیم به عنوان میزبان این بازی را برگزار کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد. تلاش ما این است تیم را تقویت کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

* آیا صحت دارد که اعضای هیات مدیره از جدایی آقای کمالوند بی‌اطلاع بوده و این تصمیم را مدیرعامل باشگاه گرفتند؟

- اعضای هیات مدیره از این انتقال اطلاعی نداشتند و ما هم شوکه شدیم. وقتی تیم به ایران برگشت، در فرودگاه از آقای کمالوند شایعات خروج از تیم را می‌پرسند و ایشان هم پاسخ شفافی ندادند و باعث شد آقای عبدیان موضع خودشان را بگیرند. ما نخواستیم بی‌اطلاع باشیم البته آقای کمالوند موقعیت بهتری برای‌شان پیش آمد و ما هم وقتی شنیدیم شرایط بهتری دارند، برای او آرزوی موفقیت کردیم.

* هم‌زمان با شروع رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مدیران باشگاه تاکید کردند قرارداد میلیچ تمدید خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد تا باعث دلخوری این بازیکن شود؟ چه زمانی قرارداد او و سایر بازیکنانی که مدت قراردادشان به اتمام رسیده تمدید خواهد شد؟

- پیش از اینکه میلیچ به ایران برگردد، با او توافقات لازم انجام شد و در نهایت ایشان به ایران برگشتند و معوقات این بازیکن پرداخت شد و بنا شد مذاکرات لازم در ادامه صورت بگیرد. بعد از آن وکیل میلیچ وارد مذاکره شد و بخشی از توافقات اولیه را قبول نکرد. باشگاه برخی از آن پیشنهادها را قبول کرد و بخشی از آن را نپذیرفت و بعد از آن تیم وارد بازی‌های آسیایی شد و مذاکرات جلو نرفت. مذاکراتی در عربستان انجام شد. در این مذاکره منافع باشگاه در اولویت است و امیدوارم تمام نقاط اختلاف را برطرف کنیم. درباره بقیه بازیکنان نیز این مساله وجود دارد و قرار است بعد از پایان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، مذاکرات لازم صورت بگیرد و قرارداد بازیکنان تمدید شود.

* آیا باشگاه استقلال قصد شکایت یا مقابله با پیج‌های حاشیه‌ساز تیم رقیب یا محض تنوع شکایت از خبرنگاران‌شان  را ندارد؟ 

- چیزی که برای ما مهم است، این است که از باشگاه استقلال دفاع کنیم. اگر کسی به باشگاه بی‌ادبی کند ما این موضوع را از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم و مهم نیست که آن فرد دنبال چه هدفی باشد. تعداد قابل توجهی هم شکایت توسط باشگاه استقلال انجام شده است و امیدوارم روزی برسد همه بتوانیم به شکل خوبی تعامل کنیم و در عین اختلاف نظر در دیدگاه‌ها با هم گفت‌وگو کنیم.

* با اعلام سازمان لیگ، دیدار استقلال مقابل ذوب آهن برگزار نخواهد شد و داربی به تعویق می‌افتد، آیا باشگاه چنین درخواستی از سازمان لیگ داشته و اصلا موافق این تغییر هستید؟ از طرفی مدیرعامل ذوب آهن پیش از این اعلام کرده بود در تاریخی به جز هفدهم مقابل استقلال بازی نخواهیم کرد، نظرتان چیست؟

- ما هیچ درخواستی برای تعویق بازی‌ها نداشتیم و این که بازی‌ها چطور به تعویق می‌افتد هنوز از آن مطلع نیستم. البته الان با خبر شدیم که برنامه سازمان لیگ آمده است. در خصوص اظهارات باشگاه ذوب‌آهن باید بگویم ما تابع سازمان لیگ هستیم و چاره‌ای جز پذیرش تصمیم‌های سازمان لیگ نداریم.

* آیا مدیرعامل استقلال تابعیت مضاعف دارد؟ در صورت تایید با توجه به ماده ۹۸۹ قانون مدنی و این که مدیر دولتی نمی‌تواند دوتابعیتی باشد جریان دو تابعیتی بودن مدیرعامل استقلال چیست؟

- من این مساله را از آقای مددی جویا شدم و ایشان کاملا تکذیب کردند. وقتی سمتی از نهادها دولتی به فردی واگذار می‌شود، نهادهای مربوطه احراز صلاحیت فرد را پیگیری می‌کنند.  وقتی وزارت ورزش از نهادهای نظارتی استعلام می‌کنند و بر اساس ماده قانونی اگر مشکلی وجود داشت، ایشان در این سمت حضور نداشتند و  امکان نداشت این مسوولیت را بگیرند.

* شایعه جذب امیرحسین بیات، دروازه‌بان استقلال، بدون لحاظ کردن نظرات کادرفنی را تایید می‌کنید؟ لزوم حضور ۴ دروازه‌بان در لیست استقلال برای رقابت‌های آسیایی چه بود؟!

- آقای بیات در مقطعی به تیم استقلال آمد  که به نوعی در زمان رفتن کادر فنی قبلی بود. مربی دروازه‌بان قبلی روی آقای بیات نظر خوبی داشتند و در نهایت زمانی که جذب آقای بیات صورت گرفت که کادر فنی قبلی حضور نداشت. این که ۴ دروازه‌بان در تیم حضور داشته باشند بر عهده کادر فنی است و به هر دلیلی که بوده است، تصمیم بر این بوده است در بازی‌های آسیایی ۴ دروازه‌بان داشته باشند. خدا را شکر کادر فنی زحمات زیادی کشید و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عملکرد خوبی داشتیم.

* کلام پایانی؟

- شایعه‌ای در مورد آقای خلیل‌زاده مطرح شد که ایشان دستگیر شدند و ما شب گذشته جلسه مجازی هیات مدیره داشتیم و به نظر می‌رسد طرح چنین موضوعاتی خوب نیست. ایشان روزهای آخر قرنطینه خود را می‌گذرانند و امیدوارم ایشان سلامتی لازم را به دست بیاورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =