کد خبر: 3490
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
اردوغان

پیام خانواده - رئیس‌جمهور ترکیه و دبیرکل ناتو امروز درباره مسائل منطقه‌ای به ویژه بحران روسیه و اوکراین، دریای اژه، مدیترانه شرقی، تحولات لیبی و افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش پیام خانواده به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز جمعه با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش آناتولی، در گفتگوی تلفنی اردوغان و استولتنبرگ، مسائل منطقه‌ای به ویژه بحران روسیه و اوکراین، دریای اژه، مدیترانه شرقی، تحولات لیبی و افغانستان مورد تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگو با دبیرکل ناتو اعلام کرد: حمایت از افغانستان با استفاده از امکانات و توانایی‌های ناتو باید به موثرترین شکل ممکن ادامه یابد.

این در حالیست که وزارت خارجه ترکیه سه شنبه هفته جاری از برگزاری گفتگوهای صلح افغانستان در روز ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده بود: این نشست در استانبول برگزار خواهد شد. نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در گفتگوهای صلح افغانستان شرکت خواهند کرد. سازمان‌دهندگان این نشست بر لزوم حمایت از حاکمیت مستقل و متحد افغانستان تاکید دارند. هدف اصلی کنفرانس صلح افغانستان در استانبول تسریع و تکمیل مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه برای دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه و پایدار است.

گفتنی است که پیشتر قرار بود امروز جمعه (۱۶ آوریل سال ۲۰۲۱) نشست مذکور برگزار شود؛ اما طالبان از عدم آمادگی خود برای شرکت در آن خبر داده و خواستار به تعویق افتادن آن شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =