کد خبر: 2194
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۸
آبرسانی

پیام خانواده - یک مقام مسئول گفت: از ٤٠٠ از روستایی که به تازگی آبرسانی شده، ٧ روستا با جمعیت ١٢هزارو ٥٠٠ نفر با کمک خیرین و تامین اعتبار ١٣ میلیارد تومان آبرسانی شده است.

به گزارش پیام خانواده به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا جانباز در آئین افتتاح پروژه‌های صنعت آب در قالب چهل و چهارمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران افزود: از مجموع پروژه‌های امروز بیش از ١٦٨ روستا به طور کامل فاقد آب شرب بودند که امروز از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

وی با تشکر از مقام معظم رهبری برای صدور مجوز برداشت از اعتبارات صندوق توسعه ملی گفت: از سال ٩٣ آبرسانی به روستاها با هدف گذاری برای آبرسانی به ۱۰.۹ میلیون نفر آغاز شد که با احتساب پروژه‌های افتتاح شده امروز، تعداد روستاهای آبرسانی شده به ١٣ میلیون و ١٦٣ روستا رسیده است.

جانباز با اشاره به اینکه در سال ٩٩ برای آبرسانی به ١٦٦٩ روستا با جمعیت ٩٧٩ هزار هدف گذاری شده است ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های امروز ١٦٥٠ روستا با جمعیت بیش از یک میلیون نفر از آب شرب پایدار برخوردار شدند که این رقم بیش از هدف گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور افزود: با توجه به مصوبات کمیسیون تلفیق در ادامه فعالیت دولت در ٦ ماه نخست سال آینده تعداد دیگری از روستاهای کشور آبرسانی می‌شود که این روند جمعیت روستایی بهره مند از آب شرب را به ۹.۳ میلیون نفر خواهد رساند.

وی ادامه داد: باوجود اینکه در این مقطع زمانی تاکنون ٤٨ درصد از کل اعتبارات مصوب دریافت شده است و هزار میلیارد تومان به عوامل ساخت و اجرای پروژه‌های آبرسانی بدهکار هستیم اما هم اکنون به هدف‌گذاری‌های مقرر در سال ٩٩ دست یافته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =