دکتر مصطفی ملائی

ملایی با تأکید بر فرهنگ سازی تفکر خادمی در جامعه گفت: باید جشنواره ای به نام جشنواره ملی خدمت شهید رئیسی برای تکریم از خادمان مردم و گروههای مردمی جهت تقویت تفکر خادمی در جامعه برگزار شود.

به گزارش پیام خانواده به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملائی در یکصدوبیست و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم ضمن ابراز تسلیت شهادت شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، حضور میلیونی مردم قم را در مراسم تشیع شهدا موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: این حضور میلیونی سرمایه اجتماعی نظام بود که دنیا شاهد آن بود.
وی شرکت در مراسم های یادبود شهدای خدمت را نیز لبیک به آرمان‌های امام و رهبری عنوان کرد و افزود: دولت سیزدهم دولتی مردمی بود که مردم با حضور خود را مراسم یادبود شهدای خدمت از خدمتگذاری این عزیزان قدردانی کردند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تفکر خادمی شهید آیت‌الله رئیسی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: مقام معظم رهبری به ویژگیهای مانند خستگی ناپذیری، فداکاری، تلاش، روحیه جهادی، مردمی بودن، مواجهه مستقیم با مشکلات مردم و اولویت دهی به رضایت مردم در این شهید بزرگوار اشاره داشتند.
وی سبقه تفکر خادمی را در اسلام نیز موردتوجه قرارداد و گفت: تأکید پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین بر خدمت گذاری مردم نشان از اهمیت این موضوع در فرهنگ دینی ما دارد تا جایی که امام خمینی(ره) نیز هیچ عبادتی را بالاتر از خدمت به خلق نمیدانست و برای آن تأکید می کردند.
دکتر ملایی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر خدمت به خلق به‌عنوان دومین شاخص دولت اسلامی تصریح کرد: رهبری نیز معتقد است ما آمده ایم که به مردم خدمت کنیم و هیچ چیز ما را از این وظیفه غافل نمیکند.
وی توفیق به خدمتگزاری به مردم را نشانه ثمر بخشی نهال وحود انسان معرفی و خاطرنشان کرد: خداوند متعال از راه خدمتگزاری افراد را مورد آزمایش قرار میدند تا میزان شکر گذاری عملی آنان را در قبال نعمت آشکار گردد.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در ادامه به این نکته توجه کرد که مدیران باید خود را خادم مردم بدانند و افزود: مدیران نیز با الگو گیری شهید آیت‌الله رئیسی باید تلاش کنند با حضور مستمر در ببین مردم تلاش کنند مشکلات مردم را حل کرده و مردم را ولی نعمت خود بدانند.
وی بر کاهش فاصله مدیران با مردم تأکید کرد و گفت: مدیر خادم در حل مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات عمومی شب و روز نمی شناسد و با انگیزه معنوی و درونی به دنبال گره گشایی خواهد بود.
ملایی در پایان خواستار برگزاری طرح ملی جشنواره خدمت شهید رئیسی شد و اظهار داشت: باید هر سال از مدیران خادم و گروههای مردمی تجلیل شود تا تفکر خادمی به‌عنوان یک ارزش جهت گفتمان سازی ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =