رئیس سازمان توسعه تجارت ایران

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در طول سال‌های گذشته و نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شد شرکت‌های مختلفی اعلام می‌کردند که در حوزه‌های پتروشیمی و فولادی آماده همکاری هستند و اکنون دانش‌بنیان و صنایع غذایی نیز به آن افزوده شده است.

به گزارش پیام خانواده  مهدی ضیغمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) افزود: در گذشته حوزه‌های پتروشیمی و فولادی پیشتاز تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد بودند اما برای نمایشگاه امسال حوزه‌های دانش‌بنیان و همچنین صنایع غذایی بسیار مورد توجه شرکت‌های خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور توسعه تجارت و جهش تولید تیم پایش و پیگیری قرار داده‌ایم تا پس از پایان نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ها را پیگیری کنند و به قراردادهای بلند مدت تبدیل شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در نمایشگاه ایران اکسپو میزبان ۲۰۰۰ شرکت از ۸۰ کشور حضور دارند که نیمی از کشورها با هیات عالی‌رتبه می‌آیند گفت: این رویداد تجاری که از شنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد به مدت پنج روز ادامه دارد و به دلیل حضور مقامات کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه بازدید عمومی از روز یکشنبه انجام خواهد شد.

رییس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین افزایش کارایی نمایشگاه اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا هم همزمان برگزار می‌شود.

ضیغمی با بیان اینکه این نمایشگاه فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع‌بخشی به بازارهای صادراتی است، تاکید کرد: بازدید از کارخانجات بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم در جریان برگزاری نمایشگاه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ایران اکسپو روز شنبه با حضور رئیس جمهور یا معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد و پنج روز ادامه دارد. روز شنبه به علت حضور مقامات داخلی و خارجی بازدید عمومی نخواهیم داشت و فقط شرکت‌هایی که در نمایشگاه حضور دارند، می‌توانند حضور داشته باشند. بنابراین تجار و عموم مردم می‌توانند از روز یکشنبه برای بازدید از نمایشگاه مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =