کد خبر: 13345
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
ناصر کنعانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و پایبند به موازین و قوانین بین‌المللی است و برای ایحاد بازدارندگی و تنبیه هر متجاوزی همواره عمل خواهد کرد. اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را هدف قرار داد.

به گزارش پیام خانواده  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص عملیات اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، اظهارداشت: اینکه موضع آمریکایی‌ها چیست و چه تحلیلی می‌توان از مواضع دیپلماتیک آنها داشته باشیم زودهنگام است، اما باید گفت که جمهوری اسلامی ایران قدرتی امنیت آفرین است و اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در راستای اعمال حق ذاتی دفاع مشروع ذیل ماده منشور ۵۱ ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به ویژه تجاوز اخیر آنها علیه مقر دیپلماتیک ایران در دمشق صورت گرفت.

وی گفت: دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح ایران در رخداد اخیر و در واکنش مشروع نسبت به اقدام تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی به روشی کاملا حرفه‌ای و منطقی و مسؤولانه عمل کردند، ما هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی داده بودیم و پس از اتمام حجت دیپلماتیک، مقتدارانه وارد عمل شدیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: ایران به دنبال توسعه تنش در منطقه نیست و پایبند به موازین و قوانین بین‌المللی است و برای ایحاد بازدارندگی و تنبیه هر متجاوزی همواره عمل خواهد کرد. اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را هدف قرار داد.

کنعانی افزود: باتوجه به عدم اقدامی از سوی شورای امنیت و رفتاری غیرمسئولانه از سوی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران با استفاده از حقوق ذاتی خود در قالب دفاع مشروع و منطبق بر قوانین بین‌المللی عمل کرد.

وی ادامه داد: انتظار می رود دیگران و از جمله آمریکا واکنش منطقی و مسؤولانه ایران را مورد توجه قرار دهند و بجای الفاظ و مواضع غیرمنطقی، قدردان اقدام ایران در راستای حفط ثبات و امنیت منطقه‌ای باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =