کد خبر: 1326
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد درباره وضعیت پرداخت مستمریها گفت: در حال حاضر مستمری برای یک نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر پرداختی به یک خانواده ۶۲۰ هزار تومان است که این ناکافی است و در بودجه امسال در مجلس شورای اسلامی و دولت رایزنی کردیم. پیشنهاد ما برای مستمری حداقل یک نفر ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش پیام خانواده حسین خدرویسی در کنفرانس آنلاین ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه در پاسخ به سوالی درخصوص اولویتهای کمیته امداد در برنامه هفتم توسعه گفت: اولویت اول ما توانمندسازی مددجویان در بخشهای مختلف است که این توانمندسازی از طریق خدمات پایه اشتغال و درآمدزایی با ثبات و حمایت و سلامت خانواده و ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی است. البته پیوست همه این فعالیتهای ما حوزه فرهنگی و مذهبی است. 

وی تصریح کرد: امداد در حال حاضر با ارائه برنامه ای منسجم که در حال تدوین است، بنا دارد با امداد الکترونیک و یکپارچه خدمات بخشهای مختلف را به مددجویان ارائه کند. 

وی در پاسخ به سوال دیگری  درباره برنامه های کمیته امداد برای سالمندان توضیح داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند از افراد و خانواده های تحت پوشش ما هستند.

وی گفت: در حال حاضر برنامه ما برای سالمندان بالا بردن سطح کیفیت خدمات این افراد در بخشهای مختلف به ویژه حمایتهای درمانی و اجتماعی از سالمندان است که به طور ویژه در برنامه های خود دیدیم و در حال حاضر نیز رئیس کمیته امداد و هیات امنای امداد در کنار سایر افراد جامعه هدف ما، توجه به سالمندان را در صدر قرار داده و در برنامه آینده ما نیز توجه به این قشر به طور ویژه دیده شده است. 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص میزان پرداخت مستمریها بیان کرد: ما براساس بعد خانوار مستمری پرداخت می کنییم. در حال حاضر مستمری برای یک نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر پرداختی به یک خانواده ۶۲۰ هزار تومان است که این ناکافی است و در بودجه امسال در مجلس شورای اسلامی و دولت رایزنی کردیم. پیشنهاد ما برای مستمری حداقل یک نفر، ۵۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =