شطرنج

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: انتخابات کمیسیون‌ها کلید خورده و ثبت نام از نامزد ریاست فدراسیون نیز ششم فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

به گزارش پیام خانواده  شادی پریدر سرپرست فدراسیون شطرنج امروز (یکشنبه) در نشست خبری با تشکر از وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: اعتماد وزیر ورزش به من به عنوان عضوی از خانواده شطرنج، مسرت‌بخش است و تلاش دارم تا به بهترین شکل ممکن زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کنم. همچنین اقدامات زیادی در خصوص تقویت تیم‌های ملی انجام دادم. چند تورنمنت داخلی نیز در استان‌های مختلف برگزار کردیم.

وی ادامه داد: زمانی که من به فدراسیون آمدم، دبیر نداشت و دستورالعمل فدراسیون نیز بر کامل شدن هیات‌ها، کمیسیون ورزشکاران و مربیان بود که برخی نواقص موجب لغو ثبت نام شد. انتخابات کمیسیون‌ها کلید خورده و ثبت نام از نامزد ریاست فدراسیون نیز ششم فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

سرپرست فدراسیون شطرنج این را هم گفت: زمانی که به فدراسیون برگشتم ۱۵ استان رئیس نداشت اما توانستم انتخابات شماری از استان‌ها را برگزار کنم. همچنین محل اسکان ورزشکاران را مناسب سازی کردیم تا به بهترین شکل اردو برگزار شود.

وی همچنین در خصوص بدهی فدراسیون گفت: وقتی فدراسیون را تحویل گرفتم به خاطر مالیات حساب بسته فدراسیون بود. بدهی دلاری فدراسیون کم شده اما به دلیل پرداخت حق عضویت‌ها بدهی وجود دارد اما من تعاملاتی دارم که فدراسیون جهانی زیاد فشار نمی‌آورد. بودجه قهرمانی شطرنج کم است. من در جلسات اولیه کمیته ملی المپیک بودم و قرار بود تیم بانوان به هانگژو اعزام شود اما کارشناسی غیر فنی موجب محرومیت زنان از سفر به چین شد. رقمی هم برای حقوق ملی‌پوشان در نظر گرفتیم تا بعد از ۲۰ سال مشکل آنان حل شود.

پریدر در خصوص تمایل به ثبت نام در انتخابات گفت: تابع دستور وزیر ورزش و جوانان هستم و قطعا در انتخابات شرکت نخواهم کرد.

سرپرست فدراسیون با بیان اینکه مربی خارجی ضرورت شطرنج ایران است گفت: ما مشکل مالی را برای استخدام مربی خارجی حل کردیم و زمانی که مربیان با دانش جهان به ما اوکی بدهند حتما اقدام لازم را انجام خواهیم داد. ستارگان شطرنج ایران به سطحی رسیده‌اند که هر مربی نمی‌تواند با آنان کار کند ما صرفا نام خارجی بودن برایمان مهم نیست بلکه باید یک مربی توانمند و با دانش روز استخدام کنیم. استخدام مربی نیز بلند مدت نیست بلکه در اردوهای کوتاه مدت و چند هفته است.

بغض پریدر ترکید

شادی پریدر در پایان نشست خبری و زمانی که در خصوص مهاجرت نخبگان این رشته صحبت به میان آورد بغض کرد که دقایقی نشست را تحت تاثیر قرار داد.

آمدن کرامنیک به ایران منتفی نیست

علی شفیعی مدیر تیم‌های ملی شطرنج نیز در خصوص استخدام مربی خارجی گفت: با هفت مربی طراز اول جهان صحبت کردیم، قبلا نام ولادمیر کرامنیک مطرح بود که به خاطر مشغله کاری فعلا منتفی است اما من با او صحبت کردم تا اگر بتواند از اردیبهشت ماه به ایران بیاید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =