رئیس فدراسیون اسکواش

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: ثبت مسابقات کیش در تقویم فدراسیون جهانی به این معنی است که ورزشکاران می‌توانند با موفقیت در آن، کسب رنکینگ کنند.

به گزارش پیام خانواده  امیر عزیزی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقاتی اسکواش هم اکنون در کیش در حال برگزاری است. هر قدر اسکواش‌بازان بتوانند رنکینگ خود را بالا ببرند، به سهمیه المپیک نیز نزدیک می‌شوند.هفته دیگر هم مسابقات بانوان به همین منوال برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به رویدادهای بین‌المللی عنوان کرد: ۱۰ رنکینگ برتر ایران را برای تیم ملی دعوت می‌کنیم تا در اردو حضور پیدا کنند و از بین آن‌ها ۴ نفر را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در چین اعزام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش در مورد استعدادیابی ورزشکاران در ایران گفت: ما یک هدف و فرایند را مشخص کردیم تا ورزشکاران آینده را تربیت کنیم. ۷ تا ۸ ماه طول می‌کشد که یک ورزشکار با استعداد پیدا شود و حدود ۲ سال و نیم هم برای نگهداری این ورزشکار کار و زمان نیاز است که در این ورزش ماندگار بشود. هدف اصلی مشخص کردن نفرات جدید هستند و پس از آن تشکیل بانک اطلاعاتی برای مشخص کردن مسیر ورزشکاران است.

وی افزود: اگر طبق برنامه پیش برویم، انگیزه بین والدین و ورزشکار ایجاد می‌شود که چرخه تولید ورزشکار حرفه‌ای شکل می‌گیرد.

عزیزی‌پور با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات مالی ورزشکاران در آینده خاطرنشان کرد: در اسکواش اتفاقی که افتاده است، شروع مسابقات جایزه بزرگ است؛ در مسابقات منهای ۱۵ سال جایزه نقدی نمی‌دهیم ولی ورزشکاران تجهیزات مناسب را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند. از ۱۵ سال به بالا نیز جوایز خوبی اهدا می‌کنیم و حتی برای مسابقات بزرگ‌سالان جوایز دلاری در نظر گرفته‌ایم. ما اسکواش و ورزشکارانش را به این سمت می‌بریم که بتوانند اسپانسر داشته باشند و از ظرفیت‌های مالی استان استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =