امنیت غذایی

پیام خانواده-مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خانواده های دارای کودک ۶ ماه تا پنج سال برای دریافت یارانه امنیت غذایی می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: تاکنون ۱۳۵ هزار کودک ۶ ماه تا پنج سال تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند و ماهانه یارانه تغذیه دریافت می کنند.

به گزارش پیام خانواده؛ احمدرضا اسماعیل زاده به اهمیت اجرای برنامه امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای برنامه امنیت غذایی، ارایه یارانه تغذیه ای بصورت ماهانه برای خانواده هایی که در دهک های اول تا هفتم جامعه قرار داشته و دارای کودک ۶ ماه تا پنج سال هستند و یک میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: واجدین شرایط می توانند به مراکز بهداشتی کشور مراجعه کرده و بهورزها و مراقبان تغذیه ای، کودک ۶ ماه تا پنج سال را مورد ارزیابی تغذیه ای قرار داده و کدملی آنها را در سامانه وزارت رفاه ثبت و سپس با بررسی های لازم در صورت تایید یارانه تغذیه ای از فروشگاههای منتخب مواد غذایی دریافت می کنند.

اسماعیل زاده تصریح کرد: دهک های اول تا پنج جامعه ماهانه یک میلیون تومان و دهک‌های ششم و هفتم نیز ۶۰۰ هزار تومان یارانه برای خرید مواد غذایی پروتیین، شیر، برنج، حبوبات و روغن دریافت می کنند، البته کودکان این دهک ها هر سه ماه یکبار باید به مراکز درمانی مراجعه کنند و تا زمان بهبود وضعی تغذیه شان تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

یکی از طرح‌های راهبردی دولت سیزدهم مربوط به امنیت غذایی است. ارائه کالابرگ‌ الکترونیکی گام کلانی در حوزه تحقق این طرح راهبردی بود که از ابتدای سال جاری آغاز شده است.

دولت سیزدهم در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و خصوصا دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را به مرحله اجرا رسانده که به واسطه آن، به خانوارهای دهک‌های ۱ تا ۷ که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی تعلق می‌گیرد.

به ازای هر بچه دارای مشکل در رشد در دهک‌های ۱ تا ۵، یک میلیون تومان و برای دهک شش و هفت، ۶۰۰ هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد و این مبلغ به ازای هر یک کودک دارای مشکل رشد است و اگر خانواده‌ای ۲ یا چند فرزند داشته باشد، به تمامی آن‌ها این مبلغ اختصاص پیدا می‌کند. طرح امنیت غذایی کودکان ۶ ماه تا ۶ سال را در برمی‌گیرد.

۱۱ قلم طرح کالابرگ شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود و اکنون به این لیست میوه‌ و سبزیجات نیز اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =