بهرام عین اللهی

پیام خانواده- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۲۸۰ دستگاه سرمایه سنگین شامل ام آر ای، سی تی اسکن و غیره توسط هیات امنای ارزی برای مناطق محروم تامین شد.

به گزارش پیام خانواده؛ بهرام عین اللهی روز سه شنبه در همایش خدمت ماندگار( بادرود دکتر عباس شیبانی) که در هتل قلب برگزار شد، افزود: تشکیل هیات امنای ارزی از اقدامات خوبی بود که در شرایط جنگ و کمبودها ایجاد شد زیرا زیر ساخت های دارویی و غیره در دوران جنگ مانند امروزه نبوده و این هیات را به عنوان ارگان انقلابی می شناسیم ‌.

وی افزود: هیات امنای ارزی بازوی قوی و انقلابی است در سال ۶۴ دکتر شیبانی دفتری در این رابطه در وزارت بهداری آن موقع ایجاد کردند، به تدریج با کمک این هیات نیاز به خروج بیمار از کشور کمتر شد.

عین اللهی، ادامه داد: قانون تشکیل هیات امنای ارزی توسط مجلس در سال ۷۸ به تصویب رسید و به عنوان نهاد عمومی غیردولتی فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه به عنوان یک ذخیره راهبردی به این هیات نگاه می کنیم.

به گفته وزیر بهداشت، در دوران کرونا، ۲۰۰ میلیون دز واکسن را هیات امنای ارزی وارد کرد و میزان واکسیناسیون روزانه به بیش از یک میلیون دز رسید.

عین اللهی تصریح کرد: این هیات در دوران همه گیری کرونا، لوازم و ابزار تجهیزات پزشکی مانند ماسک و غیره و دارو را تامین کرد و به عنوان تاریخ پر افتخار در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت با کمک هیات امنای ارزی تاکنون ۲ هزار دستگاه حلزون بصورت رایگان در اختیار کودکان قرار داده است و انتظار کاشت حلزون صفر شد.

حسین صفوی رییس هیات امنای ارزی نیز در این همایش اظهار داشت: امور تامین اقلام سلامت محور از موضوعات حاکمیتی بوده که در همه گیری دوران کرونا تامین کیت های تشخیصی ، واکسن های کرونا به موقع انجام شد.

وی افزود: کاشت حلزون شنوایی، جراحی قلب ، ابزار و تجهیزات پیوند توسط هیات امنای ارزی تامین می شود و این نهاد انقلابی در تجهیز بیمارستانهای جدید الاحداث کارنامه درخشانی دارد.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۷۴۱ تخت بیمارستانی در مراکز درمانی جدید الاحداث توسط این هیات در دولت مردمی تجهیز شده است و با خرید بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز از تولید داخلی انجام شده است.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در پروژه هزار تختخوابی بیمارستان مهدی، تامین بیش از ۱۶ هزار پرستار و نیروی خدماتی در ۴۰ بیمارستان و راه اندازی اورژانس هوایی از اقدامات انجام شده هیات امنای ارزی است.

وی اظهارداشت: مرحوم دکتر شیبانی الگوی برجسته ساده زیستی است و رد پای اقدامات موثری او آشکار است ما آمادگی داریم از تولیدات داخلی و دانش بنیان حمایت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =