کد خبر: 12200
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
بنیاد 15 خرداد

پیام خانواده- معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از حمایت این بنیاد از مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده خبر داد وگفت: یکی از مهمترین کارهای بنیاد در راستای آگاهی بخشی به جامعه و رفع گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری، راه‌اندازی تلویزیون ایران جوان است.

به گزارش پیام خانواده؛ از بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره)؛ یاسر اشراقی در نشست دورهمی با مستندسازان حوزه جمعیت و خانواده به منظور تبیین اهداف این بنیاد در حمایت از فیلمسازان حوزه مستند با اشاره به فعالیت‌های ۴۰ ساله بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دوره جدید ماموریت‌های خود فعالیت در حوزه‌های جمعیت و سلامت را با جدیت آغاز کرده و در همین راستا کار ویژه‌های متعددی را برنامه‌ریزی و اجرا نموده است.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد برگزاری پویش ایرانِ جوان، طرح ملی لبخند مادری، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو، تدوین اطلس ملی جمعیت و برگزاری نمایشگاه ملی جمعیت را از کارهای ویژه‌ حوزه جمعیت برشمرد و گفت: یکی از مهمترین کارهای بنیاد در راستای آگاهی بخشی به جامعه و رفع گره‌های ذهنی در حوزه فرزندآوری و فرزندپروری، راه‌اندازی تلویزیون ایران جوان است که آثار تولید شده در این حوزه را به نمایش می‌گذارد و با تفاهمی که با سازمان صدا و سیما انجام شده است، تولیدات فاخر این تلویزیون از شبکه‌های مختلف سیما نیز پخش خواهد شد.

اشراقی ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدات فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت ما در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که چند هفته قبل برگزار شد از جایزه ملی ایران جوان رونمایی کردیم و به چهار فیلم برتر جشنواره در حوزه جمعیت تندیس و جوایزی اهدا نمودیم. در تفاهم‌نامه دیگری که با مرکز گسترش سینمای مستند تجربی و پویانمایی داشتیم در جشنواره هفدهم سینما حقیقت از فیلم برتر این حوزه حمایت خواهیم کرد و این روند در سایر جشنواره‌های هنری و رویدادهای فرهنگی کشور نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به پرسش یکی از مستندسازان در خصوص موضوعات مورد حمایت بنیاد ۱۵ خرداد گفت: مخاطرات تحدید نسلی و پیری جمعیت، سقط جنین، معضلات تک فرزندی و نمایش خانواده‌های پرفرزند شاد؛ چهار سرفصل اصلی مورد نظر ما در حمایت از آثار تولیدی هستند که فیلمسازان می‌توانند طرح‌های خود را در قالب فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و نماهنگ ارائه نمایند.

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد با بیان این‌که ما در تلویزیون ایران جوان به کیفیت آثار توجه داریم اضافه کرد: نگاه ما این است که برای اثر بخشی بیشتر باید به کیفیت فیلم‌ها اهمیت بدهیم لذا به دنبال تعدد آثار تولیدی نیستیم.

اشراقی خاطرنشان کرد: ما ضمن این‌که از همکاری با فیلمسازان شناخته شده استقبال می‌کنیم، سعی داریم زمینه را برای فعالیت فیلمسازان جوان و با استعداد نیز فراهم کنیم.

بنابراین گزارش، مستندسازان و فعالان حوزه جمعیت حاضر در جلسه نیز ضمن تقدیر از حمایت و فعالیت‌های بنیاد ۱۵ خرداد، به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداخته و به برگزاری جلسات مداوم جهت شناخت موانع و رسیدن به راهکارهای مناسب به منظور ساخت فیلم در این حوزه تاکید کردند.

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حوزه جمعیت فعالیت‌هایی را آغاز کرده است؛ تولید و پخش پنج فیلم کوتاه در حوزه جمعیت و خانواده با عنوان های فیلم‌های کوتاه تولد، قاب زندگی، سکوت، بازی بد و چیکو برای نمایش در شبکه تلویزیونی «ایران جوان» و شبکه‌های رسانه ملی، حمایت از مادران باردار و خانواده‌های دارای چند قلو از دیگر فعالیت‌های این ستاد در حوزه جمعیت و خانواده است؛ همچنین این بنیاد در ساخت خوابگاه های دانشجویی و مدرسه سازی پیشرو است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =