کد خبر: 12154
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
قصه یلدا

پیام خانواده- فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: امسال جشنواره در پایتخت قصه‌گویی ایران اجرا می‌شود و امیدواریم مقدمات ثبت جهانی قصه‌گویی را به خوبی در این جشنواره پیگیری کنیم.

به گزارش پیام خانواده؛ رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره به اینکه امسال ۱۷هزار نفر شرکت کردند گفت: این میزان مشارکت، جشنواره را بسیار متمایز کرده و از بزرگترین رقابت‌های قصه‌گویی محسوب می‌شود.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: امسال جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به نام سردار دلها حاج قاسم سلیمانی مزین شده است و جایزه ویژه سردار سلیمانی به بهترین قصه اختصاص پیدا خواهد کرد.

فلاح افزود: مفتخریم نخستین جایزه جهانی قصه‌گویی را برای اولین بار در طول جشنواره در پایتخت قصه و قصه‌گویی به یکی از قصه‌گویان اهدا کنیم و گامی مثبت برای ثبت جهانی قصه‌گویی برخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه با شعار با قصه لبخند بسازیم برگزار و با هدف مردمی‌سازی قصه در خانواده‌های ایرانی برگزار می‌شود.

فلاح با تأکید بر اینکه قصه‌ها در زندگی‌های ما جاری و ساری هستند و قابلیت نقل و روایت دارند گفت: بچه‌ها بیشتر از اینکه دنبال لذت باشند دنبال معنا هستند و قصه چیزی است که بیش از هر چیزی به زندگی ما معنا می‌دهد و برای انتقال تجربه و آموختن به دیگران بسیار موثر است‌.

فلاح تصریح کرد: قصه می‌تواند تمام حواس مخاطبان را جمع کند و آن‌ها بدون خستگی ساعت‌ها با آن وقت بگذرانند، قصه‌ها نه تنها می‌تواند انسان‌ها را بزرگ کنند بلکه با قصه می‌توان کسب و کارها را هم بزرگ کرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: به این واسطه در جشنواره قصه‌گویی امسال قصه‌هایی با موضوع پیشرفت، اراده و کسب و کار اضافه شد و اجراهای خوبی صورت گرفت. به امید اینکه برای تقویت حوزه اقتصاد از ظرفیت قصه گویی استفاده ببریم.

فلاح گفت:‌ قصه‌ها با یک شخصیت آغاز می‌شود، شخصیت اصلی دچار مشکل و گرفتاری می‌گردد به دنبال راهنما گشته و راهنما به او ایده می‌دهد و او تلاش می‌کند و قهرمان قصه در چالش پیروز می‌شود و مخاطبان قصه نیز از آن درست عبرت و تجربه می‌گیرند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هر قصه ممکن است یک روایت باشد اما هر روایتی قصه نیست، قصه شاکله پیوسته دارد.

فلاح ادامه داد: ما به دنبال این سیاست بودیم که قصه را مردمی‌سازی و عمومی‌سازی کنیم و خانواده‌ها از ظرفیت قصه برای تعلیم و تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت رسانه را به جشنواره اضافه کردیم گفت: قصه‌ها از طریق رسانه به تمام نقاط کشور می‌رسد و همه بچه‌های این مرز و بوم قصه‌ها را خواهند دید و شنید.

وی گفت: هر شب یک ساعت از طریق شبکه پویا ساعت ۲۰:۳۰ مهمان خانه‌های مردم خواهیم بود.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شعار «با قصه لبخند بسازیم» هم‌زمان با شب یلدا از ۲۷ تا ۳۰ آذر در یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =